Bertukar dekorasi lagi.

Monday, 2 December 2013

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Muahaha, selagi mata tidak mendapat keselesaan, selagi hati tidak puas, selagi badan berdaya, selagi kehendak mendahului yang lain-lain, kita tukar-kasi tukarlah. Balik sahaja abi daripada Sibu, aku menyuarakan hasrat untuk memindahkan kabinet buku bertukar tempat dengan meja makan. Haaa, memang perubahan yang sangat ketara.

Mahu tidaknya, ada berapa buah kabinet hendak alih, meja kerjaan lagi, meja makan. Kabinet pula penuh pada kesemua ruang yang ada, hahaa. Kononnya, meluahkan hasrat pada abi dengan harapan dia membantulah, hrmmm memang harapan sahajalah. Buat sendiri jua deh! 

First sekali, kasi alih meja makan ke satu ruang yang agak lapang, anak-anak bukakan pintu biar mereka main di luar, membantu juga menurunkan kesemua ruang kabinet komik abi. Menyuruh mereka munggah alamatnya kerja jadi berganda makanya, aku arah turunkan satu ruang sahaja, biar mereka bergembira. Komik sangat leceh untuk susun semula jika sudah bercampur aduk.

Tolak kabinet komik dan susun, punggah kabinet novel pula, kena punggah semua sebab ruang lama meja makan lebih kecil sedikit banding bawah tangga. Pandai-pandailah atur. Letak tikar, dan tolak meja kerja. Hei, aku suka. Jadila Small Office Home Office yang aku idam-idamkan. 

Habis satu ruang, kerjakan meja makan pula dibantu Auni dan Adli. Mereka sahaja yang gemar munggah kerusi meja makan ini, sediakan satu ruang untuk letak mainan dan port mereka bertiga. Ok, sangat strategik sebab ruang mainan siap boleh buat rumah-rumah dan bila bersepah tidakla jauh sangat tempat mainan untuk disusun semula. 

Ngam-ngam je, comel je opis aku ni tapi sukaaa.

Asalnya bawah tangga bertukar dengan meja makan.

Lapang je, nak makan pun selesa. Auni dan Adli sudah reserve tempat mereka sendiri.

Salah satu sebab aku alih meja makan pun sebab anak-anak main basikal dalam rumah, makanya biarlah kawasan itu lapang dan lapang dan lapang selain itu, mereka suka berebut tempat untuk menonton televisyen sambil makan, bila sudah alih semua tempat dapat menonton sama. Emakkan adil ;) Dinding itu pun, sudah minta abi drill untuk sangkut lebih banyak frame gambar, makan sambil menatap wajah kesayangan, gittu.

Jujurnya, aku suka suasana sekarang. Yeah!

8 pasang kaki:

Masya said...

yeahh emak mmg gagahkan.. buat sendiri.. cantik .. ruang baru .. semangat baru... hari baru.. bulan baru...

Jue a.k.a Ibu 2F said...

cantik....
nanti akak datang terjah ye...

eima said...

rajin betui ... aku tak penah pun ubah umah aku tu .... tak de ideas + malas

mama lieyna said...

Yeaa dh ok, bleh komen dah.. cha update lg please..hehe..

ch@ said...

sisYana:
yeah...

kakJue:
sila datang ;)

Eima:
aku lekas jemu la. tgk tak kena, aku ubahla. tgk menyampah, aku tukar lg. hehe.

kakIeyna:
tolong taip. hahaa.

Fizah said...

uiks makcik..cantik dan sentiasa kemas kutengok dekorasi ang..thorbaekkkk...:))

shima said...

kemasnya dan cantik

Sha Nikitasakura said...

Done following.. :)
Wah..byknya koleksi komik..kemas...

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in