Singkat.

Tuesday, 22 September 2015

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Annyeong! Ottokhe jinaseyo? Aha mesti ada yang menyampah karma tetiba aku Korea, tah betul ke idak tu, aku tibai je. Maaf. So hari ini aku saja mengisi masa lapang, hendak buat art da kehilangan pembaris kesayangan. Baik yang pendek, yang panjang, yang plastik, yang besi kesemuanya lesap. Nampak macam enteng, tapi itu la benda paling penting. Biasalah bila sudah kantoi peti simpanan, satu persatu barang aku hilang dikerjakan dek askartiga.

Setelah 4 minggu terperap dan memerap setiap Sabtu dan Ahad, hanya rumah, dan rumah, dan rumah the end tuan Erwandi bawa kami keluar berjalan juga. Lurus. Sudah nama pun keluar berjalan, memang betul-betul berjalan sahajalah. Apapun tidak beli melainkan singgah makan tengah hari di kedai nasi ayam, bukan sekadar nasi ayam. 

Paling sempoi keluar tanpa bawa handphone, bagus juga rasanya. Terasa betul-betul berjalan dan menghabiskan masa. Dalam pada tu, terasa ganjil juga pasal tidak wefie dan selfie. Hrmmm, sudah jadi emak-emak, apa ada pada handphone. Even sudah balik rumah, handphone langsung tiada orang hubungi, haha. 

Destinasi pada hari kejadian, yang dekat-dekat sahaja, One Utama. Misinya ialah just for release an empty heart. Seronok dengan keletah askartiga sendiri. Hendak berjalan 5 sederet ala-ala Power Puff Girl. Aie dan Qiqi di pimpin tuan Erwandi, Aku dan Oni berpimpin bersama, harunya bila Aie hendak berpimpin dengan aku juga, ahaaa, terpaksalah berjalan dengan rapat-rapat dicelahan orang ramai.

Paling kecoh melanda bila di meja makan, sesi pembahagian nasi oleh tuan Erwandi, kesian anak-anak sudah lapar, masuk kedai nasi ayam masing-masing bertukar jadi ayam betina, tahap aku rasa seperti dalam reban ayam dikelilingi ayam yang sedang mengeram. Aduhaiii, orang meja sebelah, sebelah sini, sebelah sana, masing-masing mempamer senyuman yang sukar dingertikan maknanya. Aduh, riuh sungguh meja aku ini.

Nasi dan sup sampai, puas aku dan tuan Erwandi menyuruh sabar, tunggu lagi hidangan sampingan lain. 
Aie: abang da lapar sangat ni, nasi ni sedap sangat. abang taknak ayam, abang nak sup ja.
Oni: kakak buat sendiri, kakak boleh buat.
Qiqi: sudu umi adik nak sudu. nak acik, nak acik ayam.

Masa makan senyaplah sekejap, bila nasi habis tenaga bertambah semula. Mulut pun tambah riuh. Qiqi menyanyi lagu ABC habis segenap ruang kedai hingar dan bingit. Ambil kesempatan tuan Erwandi berasap di luar kedai dengan askartiga, aku habiskan hidangan. Memang tidak rugi kalau bawa aku makan, memang akan licin habis aku kerjakan.

Selepas itu sambung berjalan lagi, memang tiada apapun hendak dibeli. Cuci mata sahaja. Perasaan aku macam ada sesuatu je yang terjadi dalam OU ni, balik sahaja terus aku periksa instagram, ahaaa, Diana Rikasari ada di MPH, rugi betul tidak ke MPH walhal itu tempat biasa aku menghabiskan masa. Mungkin tiada rezeki aku berjumpa dengan beliau. Siapa beliau? Beliau ialah penulis buku #88lovelife, di mana aku suka sangat hasil tulisannya.

Bila Aie asyik bertanya bila hendak balik rumah, kami pun baliklah. Belek mainan pun tidak ada hati hendak beli, belek kedai-kedai mampu tengok je la, dalam purse ada RM10 je, hahaaa. Sejak aku surirumah, kad bank tiada dalam purse pun aku tidak sedar malah tak mengisah langsung. So jam 12.45pm kami keluar rumah, jam 3.45pm kami sudah sampai rumah balik semula. Sekian terima kasih. Now, waiting result tuan Erwandi hendak balik cuti raya Aidiladha ke idak, I hope, dapatlah balik kampung beraya dengan parent aku, askartiga pun asyikla tanya bila hendak jumpa tokMama. Rindu sangat da gamaknya.





Sekian dahulu entry hari ini, selamat bercuti kawan-kawan, salam aidiladha buat kalian semua. Ah! sudah jadi kipas susah mati FTIsland pula aku ni, hahaha. Daaa...

4 pasang kaki:

eima said...

ni mesti mkn kat chicken rice shop ni .... servis mmg lembab ... satu die hantar pastu nk tgu yg lain tu jenuh ...sejukd ulu nasi ....


Nad MamaZN said...

salam aidiladha!

Masya said...

salam aidiladha cha dan anak².... sesekali dapat jalan² mmg eloklah berjalan.. blk kaki kebas sendiri urut hahahaha ...

ch@ said...

Manja: betulla tu. hendak menyampaikan meja penuh, nasi habis dulu.

kakNad: :)

sisYana: hahaha, klakar akak. tapi btl gak tu. jadi sblm blk pergi kerusi urut 3 minit dulu ea. singgit ja.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in