September datang.

Wednesday, 2 September 2015

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Rindu aku? rindu kamu juga. Sayang aku? sayang kamu juga. Annyeong (melambai tangan dengan senyuman paling mesra). Aku sihat, kamu sihat? Alhamdulillah. Terima kasih kepada yang masih setia mengikut bloghijau ini, terharu pula rasa. Terkilan pun ada juga kerana liat benar hendak update tentang kehidupan yang semakin mencabar kini. Cemburu sangat dengan korang. korang, korang yang rajin menaip cerita tu.

Awal September, kini aku jobless. Hanya menjadi penonton setia peti televisyen, itu pun hanya sejam dua menonton drama Korea yang terkini selebihnya, aku tertidur. Kembali ke arena membaca novel, sampai bab 10 tutup novel sebab jalan ceritanya masih kekal dalam ingatan. Argh! buntu karma. Hasrat untuk buat kad ucapan ready made, baru buka tutup peralatan sudah kena serbu dengan askartiga pula, seorang hendakkan laptop, seorang hendakkan pelukan emak seorang lagi berebut tempat, alahai kids please give me some of the time (muka kesian).

Jangan harap, aku simpan semula semua peralatan dan kembali menjadi menonton kaku tv, mata sahaja ke tv tapi langsung tiada hati dan perasaan hendak menyelami apa yang ditayangkan. Ada tidak aku buka kertas yang telah aku print, menghafal makna bacaan dalam solat. Bagus juga kan? sudah berumur, kena struggle part menghafal ini, kena keluarkan balik skill-skill Allughatul Arabiah Al Ittisoliah subjek tingkatan 3. Phew! pun, sekejap sahaja sebelum terlelap. Lepas tu buatlah kerja rumah macam biasa. Terbengkalai lagi niat untuk hobbies art tadi.

Ok, aku hendak share banyak cerita terjadi hari ini, 1stly, aku habis buat penyelidikan tentang Aie dan Qiqi, kajian untuk adik tuan Erwandi yang mengambil kursus pendidikan awal kanak-kanak. Apa salahnya, wassapp sahaja apa yang dia pinta. Sambil itu dapat juga aku tumpang  mengenal dan mengkaji Aie dan Qiqi dengan lebih mendalam even membesar depan mata pun, bukan mereka sentiasa mahu dengan kita, ada masa dorang lebih selesa buat hal sendiri-sendiri. Masih banyak yang perlu aku buat untuk mendidik dua orang ini supaya boleh berdikari seperti kakak Oni.

2ndly, my power girl, Oni. Si aktif kembali ke arena, mengharum nama sendiri dan kekal independant. Mewarisi kebolehan aku apabila terpilih mewakili sekolah tabika daerah Gombak dalam permainan bola jaring. Daebak! Kokonie (aku suka panggil dia camni). Pertandingan on Sunday, and at the same time tuan Erwandi is not arround, wait and see sahajalah macam mana emak askartiga ni hendak handle secara lone ranger. Di tengah padang yang luas, bersama berlarian dengan kids. Update later.

3rdly, my power girl again, terpilih ke pertandingan membaca mewakili sekolah lagi. Aku pernah cerita sebelum ini. Owh! Kokonie, ini kes mendera emak sama namanya apabila kena training Oni membaca dalam bahasa Inggeris, omooo... Kokonie's teacher said,
"puan tolong tengokkan Auni membaca dalam bahasa Inggeris, dalam semua budak ada kat sini dia je yang boleh membaca dalam bahasa Inggeris, saya belum ajar pun lagi. Dia belajar sendiri" perasaan aku? of coz I'm proud for her. That's my lovely daughter. Terus sahaja bersinar berusaha memperoleh perhatian aku dengan cara sendiri. Oni....hwaiting!

A daughter a mother's treasure and a father's pride and joy. A daughter is a miracle that never ceases to be miraculous.

Jengah handphone sekejap, nombor yang tidak dikenali juga seroang kawan hendak repeat order hobbiesart. Syukur, rezekiku masih ada. Terima kasih yang sentiasa menyokong aku. Argh, lama benar tidak mesra dengan bloghijau ini. Instagram pun bagaikan suam-suam je macamnya hendak tutup akaun pun ada. Apa perasaan ni? adeih! But, I love Instagram more than bloghijau, kekeke. So, aku habiskan di sini sahajalah. Aku sudah sifarkan akaun nuffnang, jadi aku kena kerah diri juga untuk kembali ke arena berblogging, klise. Banyak kali cakap menda yang sama, dok takuk tu gakkan? ahahaha, nasiblah labu.








Aku berhenti sini dulu ye, hendak memulakan apa-apa yang patut. Minta maaf sangat kalau-kalau entry ini bagaikan interframe lebih. Dengan bahasa yang rojak habis, ahahaha. nampak sangat banyak benar menonton tv. Jumpa lagi entry akan datang, jaga diri ok. Daaa, muahciket!

6 pasang kaki:

Shaizhar said...

welcome back. agak2 bila blog hijau nak tukar jadi biru?

Ida Puanstoberi said...

haibat kakak oni.. tadika lagi dah main netball. posisi apa agaknya tu. Centre kah macam emaknya (harap betul telahan emaknya dulu posisi C. Hihi)

Masya said...

kakak oni main bola jaring .. wahhhh mmg hebt ni ... chaiyok² ... bdk minat sukan mmg selalunya cerdik..

eima said...

lama tak tulis kan ko tu ...pe sal??

Fiza Rahman said...

Bijaknya kakak auni. Rajin2 lah update cha ☺

ch@ said...

abgShai: hrmmmm, mungkin hijau selamanya :D

kekDa: WA kekDa, emak main C, semput tidak cukup nafas.

sisYana: really? mudah2an. jgn ikut tidak cerdik emak sudahlah :D

Eima: eheh!

Fiza: inshaaAllah, I will ;)

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in