Hadiah istimewa untuk yang istimewa.

Wednesday, 14 May 2014

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Tajuk macam masuk bakul angkat sendiri, muahaha. Gunala takal untuk angkat bakul tu. So, aku masih lagi dalam mood happy, happy la umur sudah tukar angka depan maaa, i am 30 years old. Perubahan fizikal, pipi je yang makin melimpah, berat badan masih lagi belum mencapai 50kg. Hari tu dah capai tapi turun balik semula, hampeh je, abaikan yang itu. 

Jadi untuk kenang-kenangan, aku kongsikan juga hadiah-hadiah untuk ulangtahun 2014, yang aku terima dengan ikhlas. Aku tidak kisah sangat soal harga hadiah, hadiah murah pun bernilai untuk orang yang sentiasa menghargai dan bersyukur.

Semestinya, hadiah daripada suami. Suami aku bukanla seorang yang romantik sangat macam watak-watak novel yang aku baca, namun aku ada sebab tersendiri mengapa aku memilihnya salah satunya, dia gemar buat kerja senyap-senyap tanpa pengetahuan aku, memang agak bahaya orang yang sebegini namun daripada sudut positif ianya bukanla satu halangan untuk menambah rasa percaya sesama sendiri. Ok, setelah lama aku berharap, sesekali jua aku meminta, kadangkala aku merayu, akhirnya dia ajak kami berempat bercuti di Cameron Highlands, itula cerita disebalik entry Kasih ter'erat' di Cameron Higlands.

Biasalah, emak akan over suka. 'Handpod' by abi.

 Korang sudah beli ke? kawan aku kata kisah aku satu dalam seribu.

Hadiah istimewa untuk orang istimewa, hakikatnya aku bukanla istimewa sangat pun, i am not a nobody atau aku bukan siapa-siapa. Jika ada yang perasan komen pada entry Majlis perkahwinan keluarga, ada terselit komen seorang yang sukakan purple, aku juga seorang follower blog ungunya, puan Fiza Fidi. Aku tidak tahu pun dia salah seorang penulis majalah ibu&anak, aku just suka baca blog dia sama macam baca blog orang lain juga. So, pada komen itu dia meminta aku menulis terperinci kisah aku dan Arrizqi dan email kepadanya. Siapa yang tidak suka bila berangan menjadi nyata. Teruja bangat! Aku pun mengaranglah seperti biasa untuk puan FizaFidi. Dan, tulisan dua muka surat Arrizqi dan aku itu adalah karya aku sendiri dengan sedikit olahan Fiza Fidi, dia orang majalah wei, sudah pastila bahasa yang dia guna lebih umph! Sebaik sahaja kami berbalas wassapp, barula aku tahu dia penulis majalah ibu&anak. Aku menanti cerita keluar pada keluaran April, Fiza senyap sahaja dan aku anggarkan dia tidak jadi keluarkan. Namun, satu pagi aku tengah bermuram durja, aku dapat wassapp cerita aku keluar pada keluaran Mei, bulan hari ulangtahun aku dan Arrizqi pun genap 18bulan. Rezeki.

Kawan dengan semua orang, percaya pada sedikit orang sahaja namun jujur dalam persahabatan akan membuatkan orang menghargai diri kita sendiri. Quote olahan sendiri macam biasa. Hadiah seterusnya ialah daripada kawan-kawan, 


Kawan Perkep, puan Edzna, pin tudung yang menjadi kegilaan aku 'love and beloved' daripada succikoo. Dia order daripada succikoo sehinggakan owner succikoo, kak Zariati pun bagi aku pin tudung juga. Inilah hasil shopping online. Siapa yang berkenan pin cun bangat ni, bolehla pi kat succikoo, aku sampai rasa frust sebab makin lama pinnya makin hots dan gojes, bikin geram saja.

Kawan blogger yang tersayang, kakNad. Di berinya aku shawl dan fm Sydney, abi pun naik cemburu aku asyik dapat hadiah je, muahaha. Shawl tu best sangat, aku tidak tahu namanya dan daripada mana, walaupun aku peminat shawl dan bawal namun, aku jarang mengikuti trend terkini. Lagi dah duduk rumah, lagila aku bagaikan katak dalam balang.

Kakak dan abang yang agak kaki buku, bonda QWP dan suaminya. Sama-sama tahu minat adik yang sukakakan novel maka diberinya novel. Dengan bonda, aku hendak beli Aku Keliru sebab nama penulis novel tu sama dengan nama aku, dengan kekanda (suami bonda), dia memang kenal aku daripada zaman sekolah lagi, zaman aku baru masuk asrama makanya dia sudah tahu aku seorang yang bagaimana diberinya aku novel Sayang  Awak, Sayang dan novel Dia dan, bermakna sangat sebab ada autograph daripada dirinya, kekanda yang aku panggil along itu, dia seorang penulis juga berkawan rapat dengan abang Ramlee Awang Mursyid, atau berkawan dengan penulis novel, hrmmmm ye ke? berkawan dengan siapa sahajalah sebab, pensyarah aku dulu pun pernah kenal dengan dia. Aku memanggilnya usop sontorian gara-gara tak mahu surat aku terkantoi, namun sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. Kantoi juga. Dia bagi aku berlembar-lembar, berkaler-kaler pen yang digunakan naik pening aku membaca tulisan doktornya, aku balas dengan nota kecil dengan ayat berbaur sedikit menyampah, malas betul aku nak layan, hihii. Namun aku masih ingat katanya, dia memang tidak lupa hari ulangtahun aku sebab ulangtahunnya seminggu sebelum ulangtahun aku. Terima kasih kakLong, terima kasih Along.


Nampak tarikh cheque tu? kebetulan pula dapat bonus daripada Tupperware, hasil usaha penat lelah berkempen Tupperware bulan lepas. Terkejut juga tengok nilainya, sudah tahulah bahawa duit ini untuk bayar hutang kakMai, jadilah untuk kepuasan diri sendiri, muahaha.

Hrmmm, ada lagi yang hendak beri aku hadiah? hahaha, sajelah. Aku harap agar mereka dan kawan-kawan semua agar dikurnikan kesihatan yang baik untuk menjalani ibadah harian dan kehidupan yang makin mencabar. Terima kasih kepada kalian semua kerana masih mengingati aku, terima kasih kerana sentiasa menyokong apa sahaja yang aku lakukan. Terima kasih kerana sudi berkawan dengan aku. Semoga ikatan antara kita kekal hingga ke syurga, insyaaALLAH. Sekian sahaja bebelan panjang lebar, pada hari orang lain wordless. Salam sayang dan jumpa lagi, daaaa. Aku yang rasa disayangi...

11 pasang kaki:

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

hope tak terlambat lagi

Happy besday cha..
moga terus bahagia dan dilimpahi rahmat

seronok kan bila diri dihargai
walaupun pemberian tu kecil harganya..tp besar nilainya...
untung bila ramai yg sayang..

pst : hubby cha peel lebih kurang mcm hubby zana...x romantik..tp itulah yg terbaik utk kita kan..

Nad MamaZN said...

alhamdulillah.. :)
sangat hepi bila tgk kawan2 pun hepi ;)

quote ciptaan sendiri tu akak suka ;)

syawalsimpsons said...

mek ko menghargai org, sebab tu org sentiasa mengingati ko N mengahragi ko..alhamdulillah

Masya said...

handpod pun handpod janji sporting nak bergabar semuanya ....

wahh lumayan hasil tupperware

eima said...

Waahh aku tumpang gembira....

mamaarifakeem said...

Tersenyum2 baca n3 rasa bahagia ni..hihi.. tumpang happy..
Huu.. akak juge tak sempat kirim apa2 wlu sekeping jad ucapan utk cha..hukhuk... hope ada ksempatan lain nnti..amin..

Whitey Mommy said...

Selamat hari lahir Cha..:)
semoga panjang umur... sentiasa bahagia. dan Allah rahmati hingga ke syurga..:)

Sweetmama said...

Alhamdullillah..Happy For u Cha..

K.eija je x bg hadiah dkt cha, x sempat nak cr hadiah utk cha..huhu

cha..tp k.eija dah dpt majalah ibu dan anak tu, simpan buat koleksi kisah kawan blogger..:))

Suzie Aleeya said...

happy besday sya :)
soe weii ketinggalan ketapi huhuhu...apepon semoga lebih success dlm ape jua bidang yg d ceburi....surirumah n umi yg gojes,hot dan sewaktu dengannya hiihii.

ch@ said...

Zanna: wah, sminggu da berlalu. tq Zanna. biarla dia tak romantik janji dia yg buat kita bahagia. kan....?

kakIeyna, kakNad: tq kakIeyna, tq kakNad sentiasa berada dekat dgn sy.

Eima, Sue: inshaaALLAH. aku tak ramai kwn sgt mek. kau org pun kwn aku jg.

sisYana: hahaha, mau tak lumayan, berkempen sampai sakit mulut. ihiks!

ShaWM:
tq Sha.

kakEija:
takde halla kakEija.
thanks sudi beli majalah tu, hihiii.

Suzie Aleeya:
tqtqtq,
amboi ucapan kau, buat aku kembang bertaman-taman.

ch@ said...

Zanna: wah, sminggu da berlalu. tq Zanna. biarla dia tak romantik janji dia yg buat kita bahagia. kan....?

kakIeyna, kakNad: tq kakIeyna, tq kakNad sentiasa berada dekat dgn sy.

Eima, Sue: inshaaALLAH. aku tak ramai kwn sgt mek. kau org pun kwn aku jg.

sisYana: hahaha, mau tak lumayan, berkempen sampai sakit mulut. ihiks!

ShaWM:
tq Sha.

kakEija:
takde halla kakEija.
thanks sudi beli majalah tu, hihiii.

Suzie Aleeya:
tqtqtq,
amboi ucapan kau, buat aku kembang bertaman-taman.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in