Semakin menyerupai.

Tuesday, 5 November 2013

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Yeah, fulltime housewife in the house, hehe. Hrmmm hendak cerita tentang apa ya hari ni? eh, wordless lah jadinya kita belek gambar sahajalah. Boleh ke? jom kita tengok. Pemandangan biasa untuk membuat kerja dengan penuh ketenangan. Menjadi emak di rumah ni, tersangatlah sibuknya. Kesibukkan yang menjadikan hendak duduk sekejapan pun tidak betah.

Apatah lagi meladeni anak-anak yang sedang mengorek, mengokah, menyelongkar, memunggah, menyepah, belajarnya sangatlah banyak, explorace nya memang tak agak-agak, jadi aku tidak boleh duduk diam dan hanya menanti dorang masuk tidur barulah aku mula berkerja, no-no-no...aku sudah buat, dan aku sangat bosan. Rasa macam bazir masa je membiarkan dorang menyepah sedangkan aku tidak berbuat apa-apa langsung. 

Jadi, sementara dorang menyepah aku buatla kerja rumah aku yang sentiasa on tu. Selagi tidak mengganggu dorang bermain, selagi dorang tidak ada yang debik mendebik, maka aku on sahaja kerja aku. 

Adli baru potong rambut kali kedua, jadi rambut abi pula lepas dibotakkan tempoh hari.

Suka gambar ni, 'macam cantik je, macam comel je'.

Lihat, bersih je sekeliling bila kakak Auni tidur. 

Abang jaga adik, dari jauh aku dengar dua orang ni gelak-gelak, bila tengok dorang tengah main kiss-kiss. Best je. 

Inilah kerjaan berdua ini bila aku sedang menonton tv. Hrmmm...

Duduk bersantai di ampaian belakang menghadap longkang. Bila emak di dapur, dia minta bukakan grill pintu dapur sambil makan-makan lagi. Tengok kucing, tengok burung kadang-kadang tengok hujan turun. Aku akan perhatikan dari dalam dapur.

 Atas pangku aku, baru selesai mandi. Arrizqi mengejar Adli. Orang sudah mulai terkeliru dengan dua orang ini, apatah lagi emak memang sengaja pakaikan baju sama. Hiks...

Kebiasaanya, yang rajin sangat munggah mainan, ialah Auni. Adli dan Arrizqi lebih kepada apa yang ada sahaja. Baru-baru hendak mula belajar, memerhati dan me'memory' sahaja apa kakak Auni buat. Tunggula next year, kakak Auni ke sekolah. Hrmmm...

Ha'a sebenarnya hendak tepek gambar je tadi tapiii? hiks. Memang tiada gambar Auni, sebab tune dia lain sikit daripada hero dua ni. Aunikan lain daripada yang lain. Ihiks. 

8 pasang kaki:

mama lieyna said...

Serula kembar dah ha... bagus.. kawan baik2 ye.. tahun depan kakak auni g sekolah, abg adli la jd ketua ye...hehe..

Jue a.k.a Ibu 2F said...

macam kembar dah budak berdua nie

eima said...

comey betui bujang ber2 tu ... kakak auni biasa la gegirl mmg beremosi

Suzie Aleeya said...

muke rizki sebijik auni...:)

Masya said...

sekali pandang memang nampak macam kembarkan... tp bila tgk betul² rizqi banyak muka auni kikikikiki...

Fizah said...

macam best je...macam seronok je :D

Yanti Isa said...

dah macam kembar hero berdua ni .

ch@ said...

kakYanti, kakJue, kakIeyna:
mula nmpk dah taring Adli, tapi Adli kalah dgn Arrizqi.

Eima:
semua perangai emak dan abi ada pada Auni.

SuzieAleeya, sisYana:
ha a, pusar pun dua. pangai pun dah hampir nak ikut.

Fizah:
macam nak join je, macam nak main juga je.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in