Aduhai abang Adli!

Monday, 17 December 2012

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Anak kedua, tidak banyak hal sangat. Antara tiga, Adli paling senang. Main sendiri, makan senang, minum susu sendiri, kurang menangis, tidur ikut jadual. Pokoknya, sik da masalah sangat menjaganya daripada lahir sehingga boleh memanjat dengan sendirinya.


Tapi tu la, jika sudah namanya anak-anak, perkembangannya juga sama. Tanpa mengetahui bagaimana si kakak buat, Adli juga punya rasa ingin tahu, punya rasa seronok untuk mengeksplore seluruh isi rumah. Yeah! sama juga, rajin mengemas. Usah salah faham pula, istilah mengemas bagi seorang kanak-kanak berusia satu tahun dua bulan. Hrmmm... 

Seronoknya, buat masa ini Adli ialah anak emak. Celik sahaja mata, memang aku yang dicarinya. Dengan muka selebet sambil mengheret bantal busuk. Adeh! muka memang ensem, muka memang selamba, muka memang minta untuk kiss tapi ada bantal busuk pula. Parah, bila bantal hilang atau tertinggal, susah gila mata dia nak lelap. Rasanya, bantal tu sudah menjadi peneman dia pula.

Bantal busuk angry bird.

Syukurnya, kakak tidak rebut pula bantal tersebut, memang kakak tahu bila Adli mengamuk, dia offer diri carikan bantal busuk untuk Adli. Teringat pula aku bawa bantal busuk sampai malam pertama. Bahahaaa... sampailah ke generasi Arrizqi bantal busuk tu pun arwah. Punah sebab aku sendiri kisar dalam mesin pencuci pakaian. Terkeluar semua isi.


Ok Mr Adli, bagi laluan pada orang yang hendak menonton tv ye, awak tu menghadang tv penuh satu skrin. Zaman sekarang ni, payah nak jumpa almari tinggi macam di rumah lama. Jumpa pun memang jadi bahan mainan ajalah.

Kakak Auni.

Nota hijau: Akan ada satu generasi lagi untuk mewarisi kakak Auni. Fuh!

11 pasang kaki:

Yantisa said...

enjoy the moment walaupun kita penat , nanti depa besaq kita akan rindukan semua ni .

Mama Kembar 3 said...

leh geng ngan my heroes laa usung bantal bucuk kehulu kehilir hehe. comei jaa pic dia tido isap jari tu, rasa nak cubit! hehe

Nad @ MamaZN said...

Setuju dgn sis yantisa :)

Jue a.k.a Ibu 2F said...

enjoy je tengok adli...
kenangan terindah

shiqa said...

Hihi adli yg comel...

ch@ said...

kakYanti, kakNad:
ye, sdg menikmati perkembangan mereka dgn cuba berlapang dada.

kakNani:
ah tu la, boleh lak dia yg ada bantal busuk.

kakJue, shiqa:
abang ni suka buat pangai comel.

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

Aduihai comeiinye Adli..
itulah kan anak kedua nampk cool sikit..

Masya said...

biaserlah budak baya adli ni.. kalau ade yg mulekan dia mmg mudah terikut² nak mencuba juga..

ch@ said...

Eija:
yups, cool bebeh, drpd lahir lagi Adli mmg besh.

Yana:
hahaa tukang sibuk pastu kena gigit dgn kakak.

sal ya said...

comel. mujur jugak la anak2 akak tak ada bantal busuk. tidur pun tak lekat dgn bantal. Azfar pun sama. still anak emak. hilang je mesti tanya abah mana ibu. hehehe...

ch@ said...

kakSal:
tah si Adli ni, boleh lak dia melekat. agaknya sbb tak dpt peluk kita kot, kita dah peluk adik.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in