Amekaw!!!

Wednesday, 28 November 2012

Karam...

ASSALAMUALAIKUM dan SELAMAT SEJHTERA.

Aku ok. Rupanya baru hari Rabu,ku pikir sudah hari Khamis. Terlaju pula aku mengira. Semakin serasi dengan jadual rumah mungkin disebabkan kerenah Arrizqi yang tidak begitu cerewet. Cuma, Adli dan Auni sahaja yang macam-macam hal, alah bisa tegal biasa.

MAKIN besar ruang rumah makin meriahla taburan mainannya. Makin banyak ruang rumah makin melaratla mainannya. Makin besar tumbesaran umur dan perkembangannya makin banyaklah kerenah nak kena layan. Makin banyak celotehnya makin banyak jugala ragamnya.

EMAK baru kata emak hendak rehat sekejap, burrrr satu kotak mainan terabur. Emak baru kata emak hendak baring sekejap, burrr satu kotak lagi terabur. Emak pasrah...itu pun berusaha ignore. Kalau emak dah stres, siap sedia la ya.

OHOIII!!! la anak-anak, kalaula dikau mengerti keletihan emak...hrmmmm.

Published with Blogger-droid v2.0.9

10 pasang kaki:

mamalieyna said...

Huuu..dpt bygkan.. cha, bungkus je mainan kecik2x, memang letih nak ngemas tu.. tinggalkan mainan beso2x je,, :-)

Nad @ MamaZN said...

Kalu kak nad,
Zakwan tgh main 1 kotak mainan,
Tp kalu.die nak main kotak mainan lain die kene kemas dulu kotak 1st

Sama gak kalu nk tgk tv, kene kemas dulu baru bleh tgk tv..

Lama2 tkyah suruh, die kemas sendri
Tp ikut mood gak la..budak2 apa nk expect tggi sgt kan..tapi at least die dh paham...

Jue a.k.a Ibu 2F said...

Hahaha memang tercabar
itu yg 3 akak yg 2 Dan dah besar pun rasa nak nangis...

eima said...

slalu nye aku biarkan je bersepah.... diorg tido br aku kemas

dilazfamily said...

biasala tu.Qistina pun sama.Lagi besar lagi dia malas nak kemas

AdaM Hawa said...

oh! anak.. emak tak terkata apa.. penyeri rumah..

Masya said...

tu bertiga cha... air yg sorang tu pun blh jer jadi main sorang-sorang bersepah.. kang dah bosan, mulelah buat drama.. mair bosanlah xde kawan huhuhuhuhuhu.... dah tdo kang barulah kemaskan.. kalu tak layanlah dia main..

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

hrmmm mmg umur2 sebegini diorang fikir nak main je cha, sama la dgn Zaquan n Ziqry sekali diorg lambakkan mainan diorg, buat penat mulut je bebel suruh kemas x dikemasnya, masa sblm nak main ckp ok nnti abg kemas tp bila dh abis main suruh kemas dia kata Mama tolong la abg kemaskan, si adiknya pun dah pandai dah menyelongkar mainan skrg ni..

Izan Ishak said...

k.izan rasa apa yg cha rasa. cuma besanya skrg budak ber-4 itu semuanya dah besar dan boleh diharap2 utk kemas2 apa yg patut. hmmm...emak lega disitu. lepas ni kalau zayyan dah start merangkak kena siap sedia ajelah jawabnya.

ch@ said...

kakIeyna:
mmg pun, tinggal yg besar2 je la ni, bila part dorg dah main baling2...kasi bungkus dlm plastik hitam, pastu biar sminggu dua tanpa mainan. hihiii...

kakNad:
kena cakap baik2. kadang2 jalan... dia dengar, part dia tak dengar tu, waduhai tercabar gila.

kakJue, Dila:
hihiii...

Eima, AdamHawa:
ye betul.

Yana:
masa ada Auni je dulu, layan je smua. rmh berterabur pun bahagia je. permata. skrg, siap kau...

Eija:
kerja emak, mengemas mainan dorang je sbnr nya. hahaa.

kakIzan:
itu ibarat menjaga seorang je kak, yg 4 lagi boleh tolong2 tgk sbb dah bsr.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in