Cergas.

Wednesday, 10 October 2012



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.
MASING-masing bagaikan sudah keluar taringnya. Seorang suka membebel, seorang suka mengeksplore, seorang suka menyanyi, seorang suka menggoyang badan.
APA yang pasti dua orang ni sangat menghiburkan hati walaupun adakalanya seorang suka naik tangan, seorang kaki menyakat, seorang gemar tidur, seorang lagi suka makan apa sahaja.
APA lagi bila dorang berkejaran dan bergurau terasa bagaikan ramainya anak walaupun baru dua orang. Yang pasti paling menduga emosi ialah si kakak. Kekadang naik stres aku dibuatnya, angin kus-kusnya mengalahkan Adli.
MACAM manapun aku tetap berdebaran menanti kelahiran yang ketiga ini. Segala macam perasaan ada bila mengenang abi tak sentiasa ada di sisi. Sudah dua minggu aku di kampung hanya berjumpa dengannya selama 15minit sahaja kerana dia terlalu sibuk bekerja. Pasrah.
HARAPANNYA semoga abi dapat temani aku disaat kelahiran baby nanti. Insya Allah.
Huuu... pertama kali belikan Adli mainan kereta. Rasa macam pelik ja. Hiksss. Dah kirim abi belikan bas panjang.
Published with Blogger-droid v2.0.9

11 pasang kaki:

sal ya said...

sama je cha. akak yang tiga orang ni pun dah macam2 ragam. terlebih ragam rasanya. phenin!!!

Nad @ MamaZN said...

Tak lama dh kan cha? Due bile? Bulan dpn?
Auni nk kene jd kakak utk 2 adik, tu yg die nak lebih2 manja kot.hehe...take care keh!!

mamalieyna said...

adat orang berkeluarga anak kecik macam tu lah..huu~ lg meriah nanti bila baby sudah keluar.. ^_^

mudah2an mudah semuanya.....

Masya said...

hihihi.. lepas ni tambahlah koleksi lagi.. bas panjang, keretapi, lori .. jgn cam abg amir lori sampah dimintaknya.. haihh jenuh ibu cr tau..

Zura@Iwan said...

mmg kdg2 mguji ksabaran kan....

sy ni br sorang...tp rasanya mcm letih gk ler...huhu..

eima said...

wahhh pas ni makin meriah la kan ...

:: Mrs.SyahNia :: said...

besttnya tgk anak2 mmbesar dgn sihat kan kak..aktif takpe kak..baik utk tumbesaran dia tp maknya lah pasrah kpnatan nk mlayan kerenahnya..hihi

eB said...

eB 2+1 tuh nyer peel, musti nk marah, gelak, jerit... mcm2 la.. ha3

ch@ said...

kak sal, zura@iwan:
kesabaran tu mcm makin tipis je.

kak nad:
bln dpn. kjp je rasa.

kak ieyna, eima, ain, eB:
yg pasti emakla paling meriah. kena test suara nak jerit pekik. hahaaa.

yana:
best pula dpt belikan trak yg besar2 tu. beli yg mahal pun tak rugi rasanya sbb boleh turun pd adik pula nnt.

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

Insyaallah moga mr abi ada disaat cha melahirkan baby nnti..

ch@ said...

eija:
dia ada, tapi tak sempat dipanggil masuk. arrizqi tak sabar nak keluar.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in