Penulis kegemaran saya.

Thursday, 10 May 2012

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Selain warna hijau dan tupperware kegemaran lain ialah novel. Sekali susun di rak, sudah tidak muat daaa. Bila aku membacanya? hahaaa. Bila-bila je, dalam kereta, tunggu lauk masak, sebelum tidur, time break di opis. Selagi ada kesempatan.

Kadang-kadang siap tidur jam 2-3pagi untuk membacanya. Kan bagus kalau kau baca Al-Quran Syasya. Hehe. Hendak baca satu muka surat lepas solat pun selalu failed. Isk, kena buat perubahan ni. Kan ke Al-Quran tu tidak pernah habis ceritanya jika dikaji. Hrmmm, betul-betul.


Akhirnya, setelah aku terskip beli dwi-trilogi abang Ramlee Awang Murshid, Bagaikan Puteri akhirnya aku dapat juga melengkapkan satu naskhah yang tertinggal. Terima kasih kepada bonda QWP yang sudi mencarikannya untuk aku. Terima kasih juga kepada suaminya yang bersusah payah mencari untuk aku. Terima kasih juga kerana pernah menemukan aku dengan penulis buku ini sendiri. Heheheee.

Ya, aku akan ulangbaca semuanya sekali. Tanpa jemu untuk mengetahui kesudahan cerita ini. Hanya peminat Bagaikan Puteri tahu bagaimana kuatnya Aura watak-watak dalam cerita dwi-trilogi alam fantasi, mimpi dan realiti. Skema ayat ko Syasya.


Then, PBAKL 2012 dapat juga aku kumpulkan trilogi Tombiruo. Berdebar gila baca novel-novel ni. Hahaaa. Penulis ini buat aku betul-betul berada dalam hutan. Salah seorang penulis kegemaran aku.


Lihatlah kawan-kawan semua, memang saja aku buat tayangan ni. Rak sudah pun penuh. Sudah habis idea bagaimana untuk menyusunnya lagi melainkan beli sahaja rak yang baru. Akan tetapi apabila mendengarkan abi berkata "borongla banyak-banyak, pindah nanti angkat sendiri" huahahahaaa, maka hasrat itu aku pendam sahaja dalam hati. 

Dulu, aku rajin hendak mengira, sekarang sudah malas. Sebagaimana yang aku pernah beritahu dahulu, aku adalah seorang yang kedekut untuk memberi orang pinjam harta aku nan satu ini ;) titik peluh sendiri.

Nota hijau: Masih lagi gemar membaca apa jua jenis bahan bacaan kecuali komik Kreko abi.

15 pasang kaki:

@e_da said...

huhu rasa bersalah tak pulang2 lg buku ombak rindu... ehheheheh


tertarik pd 1 buku cha tu bertajuk "MIKHAIL"!!!! hehehhe

anisalya said...

suka jugak dgn hasil penulisan Ramlee Awang Murshid. pernah jumpa jgk dgn penulis setia kat Alaf 21 tu. skg ni dah lama tak bc novel. huhuhu...

Imaan09 said...

eh xpe.. pindah bukan selalu, haha

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

kita dulu minat gak baca buku novel ni, kita minat Damya hanna, tapi now dah tak berkesempatan la nak baca...

PUANSTOBERI said...

err...akak tak penah baca buku RAM ni.. ramai kata bes, tp entah kenapa akak tak penah try baca. huhu (T__T)

.: iEyLa :. said...

weee...banyaknye collection kak.. :)

rasp said...

tambah jer sis satu rak lagi...
kalo pindah...
masa packing tu...
selit2 lah dlm kotak cik abe skit buku tu...
hahahahahah...nie ajaran sesat nie...

Izan Ishak said...

hehehe... terkesan dgn kata2 abi ye cha. tapi takpe, bukan selalu pun nak pindah kan. nnti kalau dah pindah rumah baru... tempah rak yg besar trus... boleh borong byk2 lagi novel...

Masya said...

hari tu nak beli novel RAM mikhail ni.. sekali baucer buku hubby ade masalah da... sdhnya sampai sekarang tak berkesempatan nak baca.. lagipun ramai ckp kalau tkt toh sah bace.. pulak dah.... cerita penulisan dia selalu misteri..

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

memang kaki novel yang berjaya..kak jue dah lama tak buat koleksi ....

Salina@IbuAqil said...

Akak pon giler baca novel cha..
Tp x segiler kamu ni cha..
Betul2 peminat novel..
Hik3!!!!

:: Mrs.SyahNia :: said...

ain kalao baca novel tgk mukadimahnya dulu..kalau bestt
baru baca..kalau tak baca awal dan akhir je..hihi

Imaan09 said...

cha.. ramlee awang mursyid tu, sabahan ke???

ch@ said...

kak @eda:
nvr mind it's ur own now. ambillah memory drpd i, ada david beckham. novel tu fasal pembunuhan kalau tidak silap kita. kiranya mikhail ni kan salah satu nama malaikat.

kak sal:
kita baru pnh jmpa dua org je. abg ramlee awang murshid ni, dgn sharifah abu salem, makan buah2an kat keliling rmh dia, sampai sakit tekak. sekampung dgn abi je rupanya.

lea imaan09:
kan. dia bercakap mcm dia yg kena angkut smua benda.
rasanyalah. kalau tidak silap dia mmg sabah.

anje:
Damya Hana, kita pnh bc novel dia, tapi takde koleksi.

kekda:
cuba baca satu kekda. novel 1st kita baca ADAM.fasal sharp-shooter.

ieyla:
suka. simpan drpd masa belajar. tak sangka dpt byk mcm ni.

kak izan:
betul tu kak izan, rak komik dia pun dah sempit sgt2, mmg taktau nak susun gaya apa lagi dah. tak susun auni pulak menyepah.

yana:
hahaaa. dia bkn tulis fasal hantu pun, cuma mmg terasa ada org perhati bila baca novel dia. suspennya menjadi.

kak jue, ibu aqil:
hehe. simpan duit kak, beli sendiri, ada juga abi belikan masa bersalinkan auni, masa dating dulu2.

ain:
hahaaa. sebelum akak beli, biasanya akak dah baca dulu. jadi mostly buku happy endinglah.

♥SyilaSyira♥ said...

jelesnya tgk buku cha yg banyak...kita dah xsempat lah baca skang ni...

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in