Tidur.

Wednesday, 28 March 2012

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Bila mata sudah mengantuk. Tak payah sorong bantal pun, boleh lena.



Adli, tengah mengesot sambil hisap jari dengan mulut bising, tiba-tiba... senyap. Tersodok antara kusyen sofa yang telah dipunggah kakak Auni.


Auni, penat mulut emak membebel, kemas itu-kemas ini, dia sibuk minta coco-crunch. Tiba-tiba... senyap. Gaya tidur masa kini, makan, menonton tv, berehat dan tidur. Hrmmmm!


Adli dan Auni, senyap dan sunyi sahaja rumah bila dorang melayan mata. Syokkan? Seorang ke hulu, seorang ke hilir. Kadang-kadang, kaki bertemu kaki. Kadang-kadang, kepala adik atas badan kakak. Hrmmm...

Nota hijau: Wordless Wednesday :p

19 pasang kaki:

@e_da said...

hahah auni tido ke menonton tv tu

eima said...

oni oni mcm karenah kamu ni ... comey betui tido gaya gitu ....

tp senang betui adli tido kan ..sesambil main2 pun leh tido ... hahaha

from heart nisah idham~ said...

hehehhe so sweet la..
mcm2 ragam anak bole tgk..
:) enjoy ur life dear..

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

comel...suka tengok muka anak time tidur ...nampak tenang aje...

Rara Nasiha said...

mengantuk sangat tu. :)

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

alahai kedua2nya comel pnyer gaya tido tersendiri..
paling x tahan Auni nye gaya tido tu bkn main bergaya siap bersilang kaki..

tang kepala adik atas badan kakak tu selalu Ziqry buat dkt abgnya jugak..:)

*azni* said...

senang nye dorang tido..takleh tahan tgk gaya akak tido..siap tak lepas bekas mknn tu..hihihi..

lelamaisara said...

Wah...bukan men ag budak2 ni tido ye..comel jerk....

Masya said...

comeyy jer auni blh tertido mcm tu yer.. hihihihihi....

mamalieyna said...

sgt comel~

gitulah, tetiba senyap mesti dh lena depa tu....hikhik..

Imaan09 said...

haah cha..legaaaa bila tdo..sbb sebelum tdo tu, hah!sindiri mau ingat apa pe'el nyeee..huhh!

Nad @ MamaZakwan said...

alahai comel nya depa tido!
geram nengoknye
senang ek..biar jek, tgk2 dah tido, huhu!
kalu budak2 kt umah ni...mau makpaknye tido dulu, haha!

:: Mrs.SyahNia :: said...

mesti dah kletihan bmain
terus tetido tak smpat
nk mntak ummi susu..hihi

Izan Ishak said...

haha... dua2 dgn gaya tido masing2. paling tak tahan kakak auni tu... tido sambil nak tgk tv ke tu?

Salina@IbuAqil said...

alahai!!!
cha, tgk anak2 mcm ni kita jadi sayu kan..
kekadang akak sampai menangis..
x tau kenapa..
huk3!!!!

anisalya said...

macam2 aksi. hahaha... adli tu blh pulak tido macam tu. nasib baik tak tersorok bawah bantal. auni pulak alahai... gaya orang kaya. muahaha... perangai anak2 ni mmg mencuit hati.

ch@ said...

kak eda:
tidurla kak, lepas kita angkat masuk bilik dia tidur sampai pagi.

eima:
dua-dua anak aku mcm tu la eima. kalau mengamuk serentak, peningla aku. aku pun rasa nak mengamuk.

kak nisah:
i will kak. kita mmg enjoy this moment, melayan kerenah anak2 memeningkan kepala tapi boleh jadi penawar duka.

kak jue, ibu aqil:
yes, agree with u akak.

rara nasiha, lelamaisara, kak ieyna:
hahaaa. betul. kalau paksa tidur mmg liat nak tutup mata.

eija, azni, yana, kak izan:
kita memang tgh membebel dgn auni tau. potpetpotpet, skali pandang dia dah lena mcm tu gaya.

leaimaan09:
takpe, kita dah rasa apa yg lea rasa skrg. hihiii. lagila seorang lelaki, seorang perempuan yg aktif bagaikan lelaki.

kak nad:
mak pak tidur dulu pun biasa juga kat rmh kita ni. biasanya auni je la yg tinggal sibuk nak main.

ain:
auni pandai minta sendiri, dia nak susu, nak milo, nak air, nak air kotak, semuanya berlainan tu.

kak anis:
agaknya mmg dilatih tidur kat bawah walau apa jua keadaan, tu yg asal boleh je tu. janji tidurlah.

mzhany said...

penatnya auni masa tido sambil silang kaki tu ha. lena sambil makan...cute

ch@ said...

hany:
dia ni mmg tidur gaya orang kaya hany. tahla. dlm kereta tidur tangan bawah kepala.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in