Gift daripada mamaMikhail.

Thursday, 14 July 2011

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Lain yang aku tunggu, lain pula yang sampai kepada aku. mamaMikhail punya kerja. Puas aku selidik puas aku bertanya, dia tak mengaku. Kitorang memang selalu bergtalk. Hooo, takpe-takpe. Setelah puas bergelak sakan, memang dapat tahu akhirnya, kotak besar di bawah ini datang daripadanya. Memang sungguh tak dijangka.

 Hadiah hariulangtahun untuk aku dan Oni.

Aku fikir, sekalipun aku beli baju memang belum pernah dapat kotak sebesar ini. Bila aku buka, hambik ko, segala macam benda ada. Tapi tak berani nak keluarkan, kat opis kan, malula. Bila sampai rumah, terus je aku hulur buku pada Oni.

'mamaaa, antekkk. anteknyaaaa' riuh mulut dia sambil terus selak-selak buku pemberian mamaMikhail. Biasanya dalam lift dia pemalu tapi dek kerana teruja sampai terlupa nak jadi pemalu.

Buku mewarna, penghias dinding, kek coklat, kerongsang dan shawl. Sungguh terharu aku dibuatnya.

Bila aku buka je kotak, tuang semua isi di dalamnyaaa. Respon teruja lebih kedengaran 'waaaaaah' memang kena dengan situasi. Nampak pula kek coklat 'mamaaa, mamam. uuummmph!' ooo budak ni memang pandai berekspresi la.

So siapa nak kek coklat orderla dengan mamaMikhail, serius sedap. Oni sampai makan ulang-ulang. Aku kena cover sikit sebab nak pergi checkup hari ni. Then, tak sampai sehari aku terpaksa simpan ABC 123 tu kerana sudah berterabur seisi rumah.


Aku mengucapkan terima kasih yang sangat banyak dan rasanya masih belum mencukupi kepada mamaMikhail atas pemberian ini, dan kitorang sangat gembira menerimanya. Tersengih sampai membawa ke mimpi. Terima kasih.
Kita berbudi, orang berbahasa. Kita memberi, orang merasa. Kita puas hati, sama-sama gembira.

12 pasang kaki:

zaidah said...

siap pantun lagi tu.....banyak jugak mama mika bagi.....n kebanyakkannyer warna HIJAU....hehehe

eima said...

ptt dah leh agak sbba de kek coklat tuh kan... kan eda dah publish dlm entry die

@e_da said...

terima kasih kerana sudi menerima.... luv both of u!!!

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

best dapat hadiah ye.....

mzhany said...

eh daku lihat ada benda hijau ;)

ch@ said...

kakZaidah:
mamaMikhail pun suka hijau, mmg byk kak, smpai nak bawa balik pun taktau cemana.

eima:
aku mmg agak dia, tapi tu la nak lagi kepastian. sedap wei kek coklat dia.

kakEda:
kasihmu kami terima dgn tangan terbuka. sudiii je.

cikJue:
cikJue pun mesti suka dapat present.

hany:
di sini, hany akan lihat hijau shj.

mamalieyna said...

waaa best2x...murah rezki kan..Alhamdulillah..tulah rezkinya berbaik dgn orang..hee~

♥SyilaSyira♥ said...

banyaknya...best je tgk...warna hijau juga tu

ch@ said...

kakIeyna:
amin, tak rugi pun kan kak?

syila:
banyak sebab pengirim tu main sumbat ikut suka dia je. lagi pun utk dua org la wak.

dilazfamily said...

best yer dapat hadiah. nak gak boleh?hehehe

EiJa ZaQuaN said...

murah rezeki cha..best tu dpt hadiah sekali utk mak dan anak..

ch@ said...

dilaz:
hehehe. dapat hadiah mmg la sonot sbb free.

eija:
alhamdulillah eija, kakEda tu mmg suka buat org terkejut.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in