Sudah tidak susah.

Wednesday, 15 June 2011

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Sihat? aku ni perut takla besar sangat lagi tapiii mengahnya kemain. Dah tak boleh nak jalan laju-laju. Semput.

Demam Oni dah semakin ok, senang hati bila empunya diri dah senang diberi ubat. Rela hati je serah diri. Baru je sebut, 'jom Oni makan ubat' dia dah berlari ke dapur. Awal-awal hari tu, pantang nampak abi bawa picagari, dia dah berlari menyorok belakang aku. 

Boleh pula main babacak. Adegan kejar mengejar dalam rumah. Bila ubat dah dalam mulut, sendiri dah merasa dan menelan, 'hrrmmm dap. tak!' (hrm sedap, mintak!) sambil buat muka menunggu, harap-harap abi akan beri lagi.

Dan sekarang, beri ubat kepadanya sudah tidak susah. Dia akan rela hati mencari bantal dan baring. Berila ubat apapun, dia suka je. Senang.

Lebarnya tapak kaki Oni, dulu besar dua jari umi je. Sedang makan ubat.

Susahla umi bila Oni merajuk macam ni. Oni nak apa sayang?

22 pasang kaki:

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

pandai merajuk rupanya budak kecik nie....

:: noremy bte rahmat :: said...

comel je oni majuk....oni suka tak bila tau dpt adik?



p/s:jemput JOIN giveaway nie
http://noremyrahmat.blogspot.com/2011/06/1st-giveaway-princess-house.html

eima said...

huhu dah besar dah oni ....

tingat zaman fahim dulu sampai berbedung aku nk bg ubat skrg ... letak syringe dlm cawan.. letak depan die..amik picit sendri....

masing2 sedar yg diorg dah besar kot nk jd abg ngan kakak dah...

*Miss Syahnia* said...

baiknya oni mkn obat
siap apsrah baring lagi tu ;)


skang obat bdak2 tak cam
dulu kan..skang dah siap
ada perisa buah2an lg..

kalo dulu pergghhh pahittt kelat
huhu ;(

Farra Dhelina said...

alahai bagusnya oni..

Puan Capa said...

oni comel!!!majuk nape tu

zaidah said...

bagusnyer oni ....dah tak susah nak bagi ubat....adam masih susah lagi nak bagi ubat...

fazilzura said...

heheheh majuk ye.. alahaii

Izan Ishak said...

good girl oni...dah pandai makan ubat ye~

mamalieyna said...

good girl..kalau arif, baru sebut makan ubat, dia mesti jwb..'naak..untaah'..maksudkan..taknak nanti muntah lepas mkn ubat..huu~

sampai skrg susah tau.!

Cik Shiqa said...

Oni kata: oni nak sayng2 ngan umi.. nk eskrem?

shay said...

sam ala ngan dak aimi, dulu kalau nak bagi ubat jenug kena pegang... tapi kalau dia tak larat, dia pasrah je la...

tapi sekarang senang sangat, letak dalam cup, suruh dia minum sendiri... lega...

Salina@IbuAqil said...

Alahai cik oni.. Sedih ibu tgk cik oni mcm ni.. Selalu tgk dia lincah aja.. Semoga cpt sembuh syg..

dilazfamily said...

cik oni merajuk nak manja tu. qistina dulu pun susah nak makan ubat, pas tu sekarang dah senang sikit

yanti isa said...

moga oni cepat sihat ... akim susah sungguh nak makan ubat .. kena marah baru bukak mulut . Sekarang ni dah kuat rajuk pulak

Puanbee2 said...

oo merajuk mcm tu .. cha bee rasa umur tahap oni ni memang kuat merajuk kot .. si laila di rumah bee ni pun tk habis2 merajuk pujuk2 tk dilayannya pening jugak lah ...

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Enjoy2 la masa cenggini semasa masih berkesempatan. Bila anak2 dah besar, nanti akan rasa miss sangat!

ch@ said...

cikJue:
hihiii, mcm mak dia jugala.

noremy:
salam perkenalan :) oni ok je. dia mmg nak cepat2 ada kawan, biar besar sama2.

eima, mamaShay, dilaz:
ha'a dah besar, berdikari dan semua nak buat sendiri.

ain:
itu satu faktor gak tu, ubat dulu boleh tahan baik rasanya atau saiznya. tapi nak baik punya fasal telan je la. ubat sekarang, mcm gula2.

farra, kakIzan:
anak mak juga. interframe lagi.

pnCapa, fazilzura:
biasala mood swing.

kakZaidah:
senang hati, tapi mak dia still malas nak bagi makan juga. dia ok dgn abi je.

kakIeyna:
abgLong lbh cerdik. petah menjawab pula tu. sweet je.

shiQa:
ohhh, Oni nak eskrem eh, okok petang kang kita beli ye.

ibuAQiL:
kan ibu kan? sayu hati menengoknya.

ch@ said...

kakYanti:
hahaha, makin besar makin lunak perangainya. sabar je la.

bee:
haaa ya la tu, lagi2 nak beradik ni, semedang tayang mood swing.

kakGee:
wa'alaikumussalam kak, betulla tu. dia besar ni pun kita dah rindu masa dia kekecik dulu.

♥SyilaSyira♥ said...

comelnya oni merajuk...syira skang ni pun senang nak minum ubat...tapi jenuhnya, pantang nampak..asik nak ubat jek

EiJa ZaQuaN said...

hehhee..oni x sihat ke..sib baik dh suka makan ubat..

sama la mcm abg zaquan..masa kecik2 dulu cukup susah nak makan ubat..tp skrg bkn main suka lg makan ubat..bkn ubat jerk..klinik pun dia suka pegi..br pening kepala sikit.dh sibuk ajak g klinik..huhu

@e_da said...

mika susah makan ubat tak mcm oni...

comel gila part dia merajuk tu.. cute sgt2

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in