Rumah to'ki.

Monday, 14 March 2011

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kawan-kawan umi.

Eh, tadi ada macam nampak BE kat LB umi tu. Hiii. 

ABiOni dah balik, umi tu berkepit je la kerjanyaaa. Larikkk. Tak lama lepas Oni tayang skill-skill baru depan ABi, Oni balik kampung rumah to'ki. Oni sukaaa rumah to'ki.

Kenapa Oni suka? sebab, ada cikSu Mijaaa. Oni dah terror main kejar-kejar dengan dia. Sebab ada makSu Myra suka suap Oni makan. Dan, sebab paling utama ialah rumah to'ki ada banyak aktiviti yang boleh di buat.

Macam biasa Oni suka main di tanah. 

Aktiviti saudara mara, jika datang ke rumah to'ki ialah, sesi mengejar itik to'ki. Melawat persekitaran dan berenang di sungai yang mengalir tenang di belakang rumah to'ki.


Selain itu, saudara mara juga suka pergi ke kebun to'ki yang ada bermacam-macam jenis tanaman, baik buah-buahan, sayur-sayuran mahupun ulam-ulaman. Kadang-kadang, to'ki mengajak pergi menangguk udang atau pun memancing ikan pada waktu pagi. Memang terbaiklah!


Oni sangat suka matahari pada waktu pagi. Oni akan berjalan naik turun bukit atau pun melihat to'ki memberi ikan makan. Kadang-kadang, Oni dengan cikSu pergi mandi sungai di belakang rumah. Tapiii sangat sejukla.

Sekian sahaja aktiviti Oni di kampung to'ki. tataaa.

Oni.

12 pasang kaki:

Gieyana said...

balik kg mmg best giler kan! Mcm2 aktiviti leh kita buat kan! Suka udara kg gak..:D

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

happy oni.....rumah baru yang cnatik....suka sangat

*luv Syahnia* said...

wahhh banglo tu kah umah toki..hehe
hepy je cik oni dpt bebas..
kat kg aman..udara segar..
tenang dr sgala kesbukan bdr..memg bestt

Ogy said...

wahh kpg to'ki mmg beshh sgt le.....

Kasawari said...

naper nombor plate tu berkilat2.. hehe..

salam.. apa kabor..

mamalieyna said...

waaaah sejuk sungguh masuk sini...soooo sweet rumah hijau cantik ni..suka sangat! ^_^

cikOni memang...bab main no.1 kan..hehe..psst umi tak smpt layan blog sebb layan aBi eh..hehe..see tulis n3 pun dah serah kt cikOni kan..ehehe..

Sis-Lin said...

ye ye..bak kata Ann lebih cntik dr sebelumnya...
Dulu bunga2 sekarang cendawan plk..hehehehe

@e_da said...

bestla kampung tok ki oni.. nanti abg mika nak ikut leh.. ada dusun durian tak? hehehhe

ch@ said...

gieyana:
ini rumah mertua, kalau kampung sendiri memang taknak balik :)

cikJue:
pantang jumpa tanah, excited. tQ cikJue.

ain:
owh, lupa nak snap rumah to'ki. rumah batu yg besar. di kelilingi dgn kolam.

mamaGee:
hiii, marilah datang. sebelah tu Sg. Congkak.

kasawari:
mrABi tak mahu interframe. kita ok-ok sahaja.

kakIeyna:
hahaha alamak kantoi. kalau tengah marah2 datang ke mari la ye.

sisLin:
mana pernah ada bunga la sis. kita tak gemar bunga.

kakEida:
boleh datangla, nnt mandi sungai kat belakang rumah. ada manggis, rambutan, nenas, petai juga.

alexa yussida said...

wahh pandainyaa oni menaip dan bercerita:D ngeeheeeheee...bestnye kg to'ki oni..fullamak ade sungai ag..sonok!

Puan Capa said...

cantiknya environment umah to'ki...

ch@ said...

yus:
hahaaa, akak jarang mandi kat sungai congkak tu, sejuk tahap gaban.

pnCapa:
hijau saujana mata memandang. acceh.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in