Hari gembira Oni.

Thursday, 10 February 2011

Salam satu Malaysia.

Tiba-tiba ada entry, hiii. Selagi rajin mengadap blog hijau ini. Walaupun dianak tirikan nuffnang. Kesian-kesian.

Akhirnya hajat nak ke MidValley tercapai. Hrm, senang pula dapat parkingnya. Eh, hari ke tujuh, 08.02.2011 aku bercuti. Tujuan, nak cari 30 biji mug untuk kenduri kesyukuran di Johor akhir bulan nanti.

 Tertarik betul dia dengan kucing emas tu, siap tiru kucing tu melambai. Muka saja je gena gelak dengan orang lalu lalang. Asal jumpa je berhenti-asal jumpa je berhenti.

Boleh je beli di kedai KK, depan rumah. Saja nak berjalan jauh. Mula tengok kat Jusco, pergh sampai RM10 sebiji, mana larat nak borong. Mug tak dapat, Oni dah berlari pergi Pusat Hiburan Keluarga, wei bukan disko, tapi tempat permainan tu.

  1. Naik kuda, aku fikir dia masih belum pandai naik kuda pusing ni, rupanya dia dah boleh.
  2. Naik kitty cupid, kena kangkang besar-besar sebab seatnya sangat lebar.
  3. Naik jet-planet, bergerak tapiii tiada lagu, rosak kot speakernya. Tangan dia laju gila pegang tu.
  4. Naik kereta polis, paling kuat lagunya. Oni membuat isyarat dah habis bila lagu berakhir. 
Lepas habis tu, tak nak balik. Mengamuk.

Cari mug di Carefour pula, tiba-tiba terbayang mug tergantung kat Giant lebih cantik dan murah. Hahaaa.

Takpe, cantik juga mug Carefour ni, maka pilihla aku sebanyak 30 biji. Berharga RM 3.28 sebiji. Ok la tu.

Kali ni mrABi yang bershopping lebih-lebih. Oni? tiada. Hahaaa. Asyik nak aku je yang dukung. Semput.

~)@ Bercuti dan berjalan memang best. Pulun buat kerja. Ergh. Ooo gambar 30 biji mug tu takde, sebab dalam bonet kereta. Hiii. Nantila aku tempek sebab dah bungkus suratkhabar.

15 pasang kaki:

ciKmOt said...

cha, janganlah sedih..akak pun diaaktirikan oleh nuff jugak...sob sob...

btw dah dapat kad dari ijaucantik...tenkiu...

jeBateja said...

mana gambo mug nya....nak le tenguk....

CiK JuE said...

cHa kak jue pun sama dianak tirikan jugak...

@e_da said...

waaa gembiranya oni ya.. suka cats ya... leh geng mika suka naik menda alah tu.. hihihi

dilazfamily said...

Samalah kite ch@...nuffnang tak gerak2 pun duit. HB jangan ckplah, sama gak.

gembira sungguh cik oni yer

Puan Capa said...

cuti sakan puan cha. hehehe. anak besar2 oni pandai..kalo tak bagi naik, mesti ngamuk

EiJa ZaQuaN said...

eija lagi la ..mmg dh lama dianaktirikan oleh nuff..x pernah dpt BE..huhu..

Alahai khusyuk sungguh dia tgk kuching emas..

sama la ngan zaquan msti nak g pusat hiburan keluarga..adeii pening dh besar ni dh pandai cakap..lagi la ..sampai shopping kompleks jerk terus cakap nak naik kuda...huhu

dilazfamily said...

Dilaz tag ch@
http://mamaqiscontest.blogspot.com/2011/02/1st-civeaway-my-little-sourvenir.html

shay said...

wah jauh jalan cik oni kita seorang tu...

*luv Syahnia* said...

kak jalan bcuti mmg besttt
yg tak bessttt mase bjaln tu
RM pun terbang skali..aadeehhh

puanbee said...

yo mug tu untuk sapa ish rajin sungguh cha nih..

dilazfamily said...

nie gak tag ch@

http://mamaqiscontest.blogspot.com/2011/02/1st-giveaway-by-nikisa-izas.html

mzhany said...

cha, bersungguh owh oni tgk kucing tu ha. beriya je dia pandang...huhu

ch@ said...

@cikMot
hari tu ada juga la berkibar, skrg ni langsung menyepi.
kad tak secantik mana tu cikMot, itu je yg terdaya =) sama-sama.

@jeBateja
takdela sebab tak dibawa naik ke tingkat 11.

@cikJue
cikJue punya banyak je kita tengok =)

@kakEda
ha'a dia suka kucing, bila naik kuda pusing tu flat je muka macam org takde perasaan.

@dila
kita selalu klik HB awak.
awak, link contest tu jangan letak kat komen entry ye, awak tinggal kat msgbox aje. hiii.

@pnCapa
dia dah mengertila, kritikal kalau ternampak pusat hiburan tu.

@eija
samala kita.
oni tu pun dah ada ura-ura nak mengikut jejak langkah zaQuan.

@mamaShay
dia jauh la, bila penat berjalan minta mak dia dukung.

@ain
takpe, bukan duit akak yg terbang, ngeee. duit akak terbang beli terms yg akak suka je.

@bee
mug tu tuk orang yg datang 'rewang' atau gotong-royong masak masa kenduri nanti. share dgn my mum ;)

ch@ said...

@mzhany
hahaaa, penat tah berapa kali nak berhenti.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in