Kasih Teman 2.

Monday, 31 January 2011

Salam satu Malaysia.

Aku balik Johor, hujan mengiringi akan tetapi demi memenuhi parent yang menanti cucu, haruslah ditunaikan, lagi pun ini pertama kali pulang dalam tahun 2011.

Macam biasa, tujuan kali ini adalah shopping, habis terbang melayang RM-RM-RM aku kerana memborong baju si Oni sampai 8 pasang, muahahaaa. Itu pun ada hati lagi nak cukupkan 10. Akan tetapi aku telah berniat untuk belanja mama sekali, dapatla kasut dan handbag untuk dia. Ngeee.

Nanti aku interframe, ni nak kisahkan hari Ahad, aktiviti sebelum aku balik KL. Rancangan untuk melawat babyAkif bersama dakAQiL Ryan. Garang betul dakAQiL ni, mata dia bulat. Tapiii still malu-malu, suka ajak mama ngan papa dia teman.

Anak dara aku? huiii tak payah ceritala, naik segan aku dengan tuan rumah. Habis dipusingnya rumah kawan aku tu, belum lagi bila tokMan ayah eBiQ keluarkan jajan, kiri kanan dalam mulut, semua ada. Oni-Oni-Oni.

Kasih Teman klik untuk baca =) semasa Oni dan aQiL dalam perut. Baru 3 bulan kalau tak silap.

Niii gambar sekarang, dah besar. Setahun setengah. See budak selamba tu???

mrABi tengah layan anak daranya.

mrABi mengadap 2 hero babyAkif dan dakAQiL, ambil aura.

Kami kawan sekolah. Tinggal di KL, tapiii jumpa di kampung juga.
Auni, akif dan aQiL.


Kronogi aku dan bakyah. Kawan satu kelas - balajar di bawah *ILJTM - berkahwin pada bulan Jun - Pernah tinggal di Bdr Tun Razak/ Bdr Tasik Selatan.

Kronologi mrABi dan AQiM - daripada ILJTM - pernah tinggal di Keramat.

Kronologi Oni dan aQiL. Lahir pada 2 dan 25 Julai 2009.

See? tidak hairanla kami masih bersama sehingga hari ini.

~)@ Eh kenapa citer pasal Bakyah? hahaaa. ebiQ dan Bakyah kawan sekolah Agama, aku hanya jumpa setiap hari Sabtu jika pulang ke kampung.

13 pasang kaki:

EiJa ZaQuaN said...

hehe..bestnya jupe kawan2 lama ye..
wah oni pun syok la dia dpt balik kg..dpt baju baru pulak tu..

btiol tu hujan semalaman semalam dr subuh smpai la ke suboh hari ni..huhu..rasa mcm malas jerk nak g keje ari ni..hehe

Cik Jue said...

bestnye jumpe kawan lamakan...tetiba terngat zaman sekolah lak...

@e_da said...

hhheheh ummi oni tu saje pi lawat baby nak bg terjangkit plak tu nak bg oni adik.... hehhehehe bestnya balik kg

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

Dear, kasik taruk balik iklan HB tu k, ada yang baru ni

http://damiaqish.blogspot.com/2011/01/tutorial-hoyey-iklan-heartbeat-dah-leh.html

*luv Syahnia* said...

kak..cik oni mesti tak takot
ngan org kan..tak kisah bw p mana pun..hepy je die.. ;)

cpt2 mr.abi dah amik aura
tmbh lg sorg..adik utk cik oni
hehehe ;P

mamalieyna said...

byk noo kronologinye..hehe..ptt la saling berkaitan.. hehe..CikOni..CikOni..

ummi mcm nak kasi adik tuk cikOni je tu..hehe..kiut mereka!

ch@ said...

eija:
opis pun sunyi je, ramai yg dah cuti. napelaaa selangor kena kija ni, haih!

cikJue:
hahaaa. bestla. tapiii tak borak sangat, dok sibuk ngejar anak.

kakEda:
bbuek, bbuek, bbuek. hahaaa.

anje:
tQ anje, dah sudah dah, semua ambil dari anje punya blog.

ain:
tu la tu, yg kelakar nya, kakBakyah kata anak dia mcm pempuan, berkepit malu, yg si oni mcm lelaki, suka hati dia je dia bertenggek atas besi buai baby tu.

kakIeyna:
harus ada adik, oni tu dah biasa kat rumah pengasuh ada kawan, bila balik rumah dia boring. bila jmpa yg sebaya mcm dia, suka la.

dilazfamily said...

ch@: kampung johor kat mana?

puanbee said...

mulot cik oni seksinyer..heee

ch@ said...

dila:
kota tinggi yg bersejarah tu.

bee:
hahaaa, mulut mrABinya.

Farra Dhelina said...

wah ambik aura ye?? hikhikhik...

ch@ said...

@Farra Dhelina
heheee, macam tu la nampaknya. nak macam awak juga.

Puan Capa said...

oni..bila nak dapat aura adik plak :P

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in