Budak jalanan.

Wednesday, 12 January 2011

Salam semua, hehehe amacam? esok Khamis lusa Jumaat. Kerja menghitung hari je la aku ni.

Hitung-hitung pun, tak balik-balik Johor jugakan, apa nak dikata. Duk diam-diam sudah, no money no talk, no money no shopping. Huuu.

Ok, let's be the budak jalanan. Kepala dah besar, tapiii berangan nak pakai topi bersaiz kecil. Masa kekecik dulu soh pakai kerja nak buang aja. Dah teraburkan alat solek dia, nampak kartun sanggup tinggal.

Mak dia pun dah hafal semua tema lagu kartun Disney Channel niii. Tuuu tangan penuh bedak habis putih semua perabot.

Tahu pula topi tu letaknya atas kepala. Alaaa seluar pun pakai atas kepala. Pakai baju tak pula tembus ke leher, manjang menutup muka langgar dinding. Dia memang suka buat maknya menggelabah.

But, perlahan-lahan dia dah belajar pakai seluar sendiri. Sweetkan, walaupun selalu gagal tapiii dia tetap berusaha pakai sendiri, bila tak berjaya dia akan mengamuk. Bila dia mengamuk, dia terus tak nak pakai seluar. Bila berjaya, dia akan buka semula seluar dan pakai balik. Aku pulak yang rimas menengoknya. Hahaaa.

Asal malam, baju tak pernah sepasang dengan seluar. Selebet. Apa ada hal, nak tidur aja. Bukan dia tahu aku tukarkan baju dia malam-malam. Hahaaa. Segan aku nak pergi hantar rumah kakTi, bertemu dengan tuan-tuan, pegawai-pegawai dalam lift, anak selebet. Mak cantik (cantik ke?) nak pergi kerja.

Malas aku nak kata apa-apa, dia tak kacau aku buat kerja pun dah cukup baik. Tau-tau je la balik kerja, letih tak hilang nak mengadap dia mengamuk pula. Aiii, aku memang mak yang tak sabar. Heheee.

Jadiii biar je dia main sendiri.

~)@ Tabahla dalam menjaga keharmonian rumah tangga. Ceria bersama-sama. Kan best.

22 pasang kaki:

*luv Syahnia* said...

abes 1 umah kak bsepah
mainan cik oni je tu ha..hehe

jenuh ummi die nk ngemas.. ;)


psssttt:// kak bile nk jenguk blog ain ni..rindu ni.. ;P

Ibu Iman said...

iman pun suka mainbedak.. die tepuk2 muka die... kalau die nk urut atok, die akn gunakan bedak instead of minyak... hehe

Cik Jue said...

pandai oni sekarang..belajar sikit2 lama2 makinlah pandaikan....umi kena banyak sabar dan kadang2 kena jadi harimau jugak....

alexa yussida said...

bila tak berjaya dia akan mengamuk. Bila dia mengamuk, dia terus tak nak pakai seluar. Bila berjaya, dia akan buka semula seluar dan pakai balik.

hahahaha ni mmg sweet n klaka lahh..cik oni akan jd budak bijak nanti besar nih:D

sarah-najwan said...

tu seme pglamn cha utk anak setrusnya...hehe

anak aktif dan ceria sebenarnya mmbahagiakn ibu bapa..

eima said...

hahaha
klakar la onie ..
kartun fav fahim pun pororo ...
lama tak BW tgk oni ... bz betui la skrg nih ..mencik ....

balik umah je ... mesti terjerit² cam ch@ gak ... sbb fahim pun 2x5 cam onie ...kaki sepah ...

EiJa ZaQuaN said...

heheh.mmg sweet cikoni ni..
zaquan pun sama baju nak pilih sndiri & nak pakai sndiri..ikutkan jerkla..kadang2 baju masa dia baby pun dia nak pakai..

Farra Dhelina said...

sama je cik oni mcm katun dlm tibi tu, tutp kepala jugak hehe

Puteri Amna Balqies said...

oni..oni..pe nak jadila anak umi sowang nih...xpela biarkan jew..budak2 otaknya mula nak belajar..

dkama said...

dah besar dah cik oni... sekejap je..

PEACE...

Bond@ While@ said...

oni bley ek main sorg².. minah sorg tu tak mo. asik nk suh ngadap dia je... manje bebenor..

mzhany said...

"Tabahla dalam menjaga keharmonian rumah tangga"


baek....insyaALLAH...

ch@ said...

ain:
patutla suruh akak datang rumah dia, dia sudah disunting si kumbang. TAHNiAH sayang. 1 takuk lagi =)
* biasala tu, itu la kapal karam yg sebenarnya.

mira:
hahahaaa iman mmg lucula. urutla dgn baby oil imannn. serupala ngan oni.

cikJue:
bkn je jadi harimau, hulk, pelari terpantas, boleh jadi mcm2la senang kata. ha'a cikJue menguji kesabaran kita secara tak langsung. dia tidur nnt, kita kemasla semula.

yus:
kadang2 akak biar je dia nak buat apa, kadang2 dia nak main ngan mak dia ni, kadang2 dia tak layan langsung.

mamaSarah-najwan:
kutip pengalaman kak, meningkatkan kesabaran juga =)

eima:
selagi namanya anak wak, selagi dia tahu erti main-main-main dan main, kita tengokkan aja. sama2 kita sabar.

eija:
sekurang2nya dia belajar sesuatu dari situ, boleh juga perkenalkan anggota badan dia satu2. bestkan? rasa hari2 nak ambik video perkembangan dia.

farra:
hahahaaa. oni suka sungguh lagu pororo tu, joget pun ikut stail pororo.

zila:
betul. SETUjU!!!.

dkama:
kan-kan-kan? aku sampai sekarang tak caya, aku mak dia.

kakLong:
owh, oni takde masalah. kelentang-kelentung main sesorang. bila main dgn dia, dia main jauh2 tak bagi orang kacau dia. kot tak ngamukla.

@e_da said...

hahahaaa last2 cik oni duduk dlam bakul menan.. umi dah penat nak kemas.. hehehhe

Salina@IbuAqil said...

hahahhaha cha.. cute nyer cik oni.. diapun sama minat katut pororo mcm abg aqil erk... dr pg sampai ke ptg channel itu je dilayannya.. adoi!!!!

mamalieyna said...

ooo mr cronk! hehe..samelah kita dh hafal sume lgu kt disney channel, penangan anak kecik..ngee..sabar harus ada! ^_^..tp sesekali jd singa jugak...haha..

cikOni..cikOni..

♥sYiLaSyiRa♥ said...

Hihihi...cikOni ni mcm2...mmg bertenaga orangnya.......^_^...last2 dalam bakul dimainnya

ch@ said...

kakEda:
dia masuk sendiri, pastu main cak-cak. kotak tu pun dah patah riuk dikerjakan.

ibuAQiL:
tu la tu, kadang2 naik nak muntah kita menengoknya, ulang2.

kakIeyna:
hahaaa tu la pasal kak, selagi tak besar, selagi dia suka layan, biar ajala.

syila:
ikut kakak syira la ni. cargas wak dia, kalah mak dia.

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

ha..ha...macam2 ragam cik oni wat ek..biasa la budak2 tu lom lagik teror cakap mau tak terbalas semua soalannya

ch@ said...

anje:
betulla anje, skrg ni walaupun dia cakap bhs dia, kita layankan aja. janji kita layan dia.

PuanBee said...

hahaa anak mcm nih la cha...tu bru sorang lau 3 mcm bee agak2 boleh tahan tak ?

ch@ said...

bee:
sedang menguji ketahanan la niii, tu yg tak menambah-nambah lagi =)

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in