Jantungku sudah tertinggal.

Friday, 31 December 2010

Salam Jumaat, hrmmm lastday Hijaucantik Giveaway, 10 kad istimewa aku dah siapkan, tinggal lagi 10 sahaja lagi =)

Pernah pergi funfair? aku memang teringin sangat nak pergi. Masa kekecik dulu selalu la papa bawak pergi, tapi sejak dah tua ni, tua ke? aku langsung tak pernah pergi.

Dek desakan Hakim dan Haikal memujuk pakcik polisnya (mrABi), termakan juga mrABi dengan ajakan mereka. Aku pun tumpang sekaki. Kebetulan ada kan, so agenda pun diteruskan.

1stly, round satu funfair. huhuuu meriah juga la kan, mrABi bagi duit tukar token, mainla apa nak main. Yeay, makSu Myra ajak aku naik buai yang perpusing. Huaaa.

Berat hati aku nak naik, gayat ah. Lama-lama aku rela. 2 token, aku naik dengan Myra. Mula-mula ok la, rendah je dia terbang, lama-lama makin tinggi, mencecah bumbung khemah sebelah. Huooo, gayat dow. Terpekik terlolong aku terbang tinggi tu.

Lama juga kami terbang kat atas tu, bila turun pening. Senyum pun rasa macam tak senyum je. Menggigil. Mabuk. Adeiii.

Then, bawak cikOni naik jumbo. Nak naik kereta api, tapiii cikOni ni bukan reti duduk diam, ngeri je bila dia tergolek ke nanti, so naik benda lain, yang mak boleh naik sama.

Adik kakak. Eh? mak ngan anak.

Haaa tak pasal-pasal naik jumbo, yang biasa ada di pusat beli belah tu. Adeiii aku sekali naik. Hihihi. Pening kepala naik buaian tadi tak hilang lagi, dah sambung natang ni pula.

Tukang belanja =)

cikOni? muka dia still, still flat. Agaknya dia pun masih pening-pening dek berendam lama siang tadi. Lepas teman mrABi main game, semua bergerak pulang apartment. Aku rasa tulang aku dah patah riuk. Sama-sama cari minyak cap kapak dengan Myra. Huhuuu.

~)@ Funfair zaman aku kecik dulu lebih best dan meriah, hadiah pun besar-besar.

9 pasang kaki:

@e_da said...

aritu akak pun g finfair kat kuala selangor balik dr kg..mika suka sgt mcm2 ada...tp mama dia pulak gayat nak naik mcm2 hehhehehe

@e_da said...

berani gak cha... aritu akak pun g funfair kat kuala selangor balik dr kg..mika suka sgt mcm2 ada...tp mama dia pulak gayat nak naik mcm2 hehhehehe

mzhany said...

cha, beshhh tu g funfair. dah lama hany tak pergi. dulu2 sokmo la pergi.

hany suke naek buai pusing tuh ahahah xkental langsung kan, tp suke time dia brenti kt atas tuh...bleh tgk sekeliling ;)

♥sYiLaSyiRa♥ said...

best gak funfair..tapi syila ni pun jenis penakut gak....tapi pantang ada funfair sure nak g..tapi stakat men game jek r...nak naik mainan2nya...???AMPUN...

ch@ said...

kakEda:
budak2 suka sbb banyak lampu, kan dia macam meriah. kita pun suka. main tu pun, terfikir lepas ni mmg takkan sampai la.

hany:
yg mcm eyes on Malaysia tu ke? huiii mmg la tak kental, tapiii bila berada paras tinggi dh tu gegar2 lak, gayat juga.

syila:
funfair punya mainan ni kurang selamat sikit. kita pun nekad je naik.

EiJa ZaQuaN said...

mmg best sesekali g layan fun fair ni..tp my son zaquan mmg giler funfair..pantang nmpak..

ch@ said...

eija:
sama kes dgn anak sedara ni la, ikutkan mrABi tu? huiii kena hntr surat rayuan dulu.

*luv Syahnia* said...

berani wooo akak naik
yg trbang tggi 2..

aissshhh bg upah mkn kfc pun
ain takkn naik..takotttt..hehe

ch@ said...

ain:
hahaaa. berani sebab kakak kan? kena la kuat depan adik.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in