Aku peramah bukan pemarah.

Monday, 27 December 2010

Salam satu Malaysia, selamat pagi semuaaa.

Kepala aku masih weng-weng lagi ni, pening-pening lalat dek kerana meneman cikOni berendam di Lagoon. Tidur pun tak mencukupi. Next entryla aku story ;)

Rentetan peristiwa Khamis, cerita tak habis. Bila aku baca semula entry tu, kenapala aku taip entry tersebut, haru biru, huru hara. Aku sendiri tak faham motif entry itu di tulis, ampunkan aku penunggu gua.

Ahaha, aku wanita berkerjaya, aku juga surirumah berjaya, aku seorang tukang masak, aku juga seorang pendobi pakaian, aku seorang jururawat, siapa sangka aku boleh membaiki perabot dengan baik, aku seorang cleaner cemerlang, aku adalah guru, aku juga seorang pengasuh, malah aku juga seorang tukang urut. Senang kata, aku ialah role model =)

Jadiii apakah salah aku, jika terdapat kekurangan dalam perkerjaan aku di atas, sekiranya semua perkara dilambakkan kepada aku seorang. Jangan salahkan aku kerana aku masih seorang manusia yang berperasaan, yang masih memerlukan belaian kasih sayang.

Kadang-kadang aku terfikir, apa yang aku buat untuk diri aku sendiri? huhuuu kesiannya aku, menyayangi orang mengabaikan diri sendiri. Biar apapun gelaran orang nak lemparkan. Tapiii itula aku seorang isteri yang taatkan suami, aku isteri yang menghormati suami.

Aku masih sedar, aku masih muda dan perlu melalui hari-hari dengan gembira. Buat apa aku makan hati dan memendam perasaan. Buat diri menjadi lebih sakit, kan bagus bersemuka, bicara hati ke hati, bicara mulut ke mulut (opsss!) sakit pun masa itu aja, dah lepas tu ok la kan?

Penting sebenarnya berterus-terang ni, iya sejak aku berkahwin amat kurang aku berterus terang, nak menjaga hati punya fasal, padahal berterus terang itu la penyelamat rumah-tangga sebenarnya.

Aku kena menjadi diri aku sendiri, selamba, sempoi, gila-gila. Bagaimana dia mengenal aku, begitula aku yang sepatutnya. Go-go cayok.

~)@ Akhir tahun entry emosi sikit. Biasala nak buka buku baru jadiii perkara, perkataan, perbuatan yang tak elok tu kena la seal ketat-ketat.

~)@ Macam mana isteri-isteri berkejaya mengatur jadual menjadi suri-rumah terbaik? Hrmmm tanya pada yang pakar.

10 pasang kaki:

Iman's Umi said...

Be cool...

Cik Jue said...

aduh keluhan seorang isteri..betul tue cha..jue pun sama terlalu banyak pendam kadang diri ni penat sangat..kadang 2 boleh nangis sendiri..tapi bila ade masa jue luahkan jugak moga ade insan yang memahami...

Diyana Zulkifli said...

kak kadang berasa hati ngan en suami...akak gi mandi,pastu minta dia tolong jagakan anak2.pastu akak akan nap tak pun tidur trus ...masa tu,mmg en suami cam paham kot akak marahkn die..so die boleh plak mengasuh anak2 bila mamanye tido.bile jaga dr tido, marah pun hilang.dan baru bleh continue dgn kehidupan..hehe.*akak mmg malas nak buat sesi luahan perasaan dgn suami..sbb tahu dah 'lelaki adalah makhluk yg berlainan dengan wanita..'.luah pun,takut dia salah faham..trus gadoh besar plak nanti.hmm

*luv Syahnia* said...

alala cianye akak ain sorg ni..
sbr yea kak..memang perit utk digalas suma tnggjwb tu..mngkin ada hikmahnya..

pasti thn depan akn lbh baik yea
sabar n tabah dear ;P

EiJa ZaQuaN said...

mmg susah utk jdk yg terbaik..tp kita wat yg terbaik kita mampu buat..mmg adat la dlm berumahtangga ni terasa hati..nak ckp lebih2 nnti gaduh..tu yg kadang2 pendam jerk..tp eija ni nmpk jerk diam..kalo bab x puas hati dgn asben..mmg berterus terang jerk..gaduh skjp jerk..pastu baik balik..hik3..

ch@ said...

umiIman:
cool babey cool.

cikJue:
biasanya sesi luahan perasaan tu mesti dgn org yg seangkatan kan cikJue.

kakDonut:
betul tu kak, bertambah pening bila nak masuk part bergaduh tu. kita bukan suri rumah sepenuh masa. kalau semuanya kita nak galas, rebeh bahu.

ain:
hanya yg melalui dpt merasai. tunggu masa ain tiba nanti.

eija:
betul eija, orang kata merajuk2 sayang gittu. hihiii.

@e_da said...

luahan itu perlu supaya awet muda.. pendam2 muka kerut cepat tua.. hehehe

ch@ said...

kakEda:
sebab tu la kena luahkan =)

♥sYiLaSyiRa♥ said...

kdg2 berterus trang itu mmg bagus, tapi kdg2 kerana berterus terang takut berlaku plk sesuatu yg kita xsangka...YG PASTI pendam tu sgt menyakitkan...huahhhhhh

ch@ said...

syila:
setujuuu.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in