Rumah macam padang.

Friday, 26 November 2010

Salam satu Malaysia.

Hahaha... Jumaat wei esok dah cuti, kerja aku melambak-lambak, berganda-ganda banyaknya. Pening aku. Cuba juga handle dengan membuat jadual.

Sebab tu bila aku balik rumah aku memerlukan suasana yang tenang dan bersih. Bila melangkah masuk je tiada bau hanyir (sisa makanan tong sampah penuh), dan tidak porak peranda.

Apakan daya. Suami ku muda (pulak da) sama macam aku (perasa pulak) so masing-masing masih lagi mengadap komik, game xbox, kalau mengemas ikut mood. Time rajin bersih gila, time malas... tunggu la ada masa kang kemas. Haha.

Sudah lapang, kemas sekejap je.

Sejak cikOni pandai memanjat aku terpaksa membuat pemantauan, takat panjat almari TV, sofa, meja tea... takpe lagi, part dia panjat meja makan, huaaa aku memang sangat pantang. Aku tak suka dia 'mengemas' atas meja tu. Aku rasa macam kurang sopan bila dia berada atas meja.

Lepas aku snap pics ni, terus cikOni tarik kerusi tu rapat ke meja makan, dan...

Dan langkah keselamatan terpaksa di ambil, kerusi dilarikan dari meja. Dia sangat suka kalau ada sebuah kerusi hampir dengan meja makan, sekelip mata dia dah ada atasnya. Haih!

Tapi terror-terror cikOni pun, dua kali dah dia tergolek ditimpa kerusi. Macam biasa la, nangis sikit je, panjat balik semula.

~)@ Sebab tu dari dulu aku suka rumah lapang-lapang. Hihi...

23 pasang kaki:

sarah-najwan said...

umah akak pom cenggitu cha..lapang aje...

lawa gak umah awak tu..siap langsir kaler ijo tu..cantik...

Diyana Zulkifli said...

haha rmh cha sibijik mcm kak.krusi rpt dinding.heh

ibu_BatRiSya @wardah said...

Batrisya lum reti panjat kusi lagi...hmmm

Cik Jue said...

rumah macam padang bila anak mula oandai "mengemas"..cik pulka rumah rasa macam klinik swasta sebab sofa kena rapat kat dinding..sebab farisyah nak main basikal...

rasp said...

masa anak2 kecik nie...
rumah mmg agak susah nak digayakan...
i pun suka rumah lapang2 nie..

mamalieyna said...

waaah cikOni ni tak padan gegirl eh..kalah arif..hehe..arif mmg memanjat juge, tp sampai pnjt kusi jerlah..meja takdo..sbb percubaannya beberapa kali telah mamanya kesan n marah...seb baik mendengar kata..hehe..

apa2pun keselamatan harus diutamakan yee cikOni..hehe..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

tak pe senang anak2 nak main kan

*luv Syahnia* said...

betul tu kak..
ada bdk kcik ni umah
tak perlu hias byk2 kan

kmas je umah akk.. ;P

EiJa ZaQuaN said...

sama la..kalo dua2 bekerja ni mmg xde masa nak mengemas selalu..kadang2 mmg dh plan minggu nak kemas rumah..tp time tu jgk la rasa time utk rehat2..tido2..hik3..

@e_da said...

suka bebenor anak dara ni memanjat ya... siapla pulak kang balik kg boleh panjat pokon rambutan.. ehheh oni... oni... budak cergas

[-suziey-] said...

klu dh ade anak kecik mmg kena jadikan padang..haahhaha

mzhany said...

ku lihat hijau ;)

Ogy said...

sebenarnyaa rindu nk rumah lapang2 mcm ni..senang kemas...hik3

ch@ said...

kakSarah:
kan kak kan? lapang senang, habuk pun nmpk secara terang-terangan ;)

cantik ke? mcm rumah org bujang je.

kakDonut:
agaknya semua rumah yg ada bdk2 mcm ni gaknya kak. plain aje.

kakWardah:
tunggu ye kak, gerenti tiba masanya nanti.

cikJue:
Blm ada basikal lagi, kang kalau ada terpaksa cari rumah bawah la, ada halaman gitu, boleh tanam bunga, indahnyaaa...

rasp:
betul-betul, dari sakit jiwa tgk dia main baling2 barang, lbh baik kemaskan. bila dah besar sok leh keluarkan semula.

kakIeyna:
sebab dia ni tak lut dgn kena marah, kena jentik tak nangis, kena babab tak nangis, tak tau lagi nak buat caner, cakap lembut2 blm faham lagi... hrmmm...

anje:
itu satu, tapiii yg lbh tepat lagi, suka je anak nak sepah barang mainan dia. keke.

ain:
kan akak kata, akak tak suka rumah berterabur, sebab akak dibesarkan dgn suasana yg sentiasa kemas.

eija:
samala, sbb tu kita suka bgn awal bila hari mggu. pergi pasar, then buat segala kerja rmh, kalau ada mrABi soh dia tlg skali. hehe.

kakEda:
smua kata gitu kak, bdk cargas tak pdn pempuan. kalau part pnjt pokok tuuu... gaya mak dia la, alamak!

[-suziey-]:
lapang dan tenang, kita lbh suka dgn smua barang masuk dlm kotak. haha.

mzhany:
zainal abidin, my favourite singer ;)

mamaGee:
teringin gak nak deco2 rmh, tapiii tu la. tunggu la dulu ;)

Bee @ honeyvsbee said...

meja hitam tu sama sebijik dgn kak bee...meja makan kena kosong memang sah2 dia panjat

♥sYiLaSyiRa♥ said...

wah cikOni mcm syira ler...paling takut time anak panjat kusi..tersenget2 kusi tu..xreti takut..kita yg terpandang mula nak jadi tarzan..erghhhh

alexa yussida said...

hehhehehe...cik oni ni buat kite geramm nk cubit2 die...sonok main ngn budak ssh nak nanes ni:D

Izan Ishak said...

cikoni oh cikoni...suka naik atas meja ye. sama je cam k.izan suka kalau umah mcm padang....best tau!

Nik Nurehan said...

agaknya dulu2 cha gitu gak kut. suka panjat2. haha

MamaRifqy said...

haHHAHAA..same la macam kite cha!kalau rajin..hbs di kemaskan!kalau malass..haahahhaa..naseb lerr

ch@ said...

bee:
sama ke? saje je tiru.
kita tak berkenan sungguh dia berjoget atas meja makan tu.

syila:
betulla, seram je tgk kerusi mcm tak seimbangkan?

alexa:
liat, paling lawak bila dia buat muka bila kena marah. skjp je sebab lepas tu dia dtg mntk peluk, tak jadi marah. pndai ambil hati.

kakIzan:
kan kak kan? kita pun suka rumah lapang, tak pnt sgt nk mengemas.

ann:
takla, kita tak aktif mcm oni. kita pemalu. serius.

mamaRifQy:
malas tu dtg bila betul2 letih. betul tak?

♥sYiLaSyiRa♥ said...

tapi budak2 ni jenis yg cekal kan...klo sakit, kjap jek nangis...pastu sambung men benda yg sama balik...hishhhh

ch@ said...

syila:
betul-betul, dia main hari ni, kena marah. sok dia main semula.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in