Rindu lagi.

Wednesday, 29 September 2010

Bila ada depan mata, lidah kelu nak berkata-kata, lidah tak boleh nak berterus terang, sanggup tu memendam perasaan, kalau geram lepas kat pintu la, pinggan mangkuk plastik la, habis terpelanting semuanya.

Bila dah tiga hari tak nampak, mulala rindu-rindu, adeiii sakit betul perasaan, mulala nak ada sesi mengadu itu dan ini, ngeee... tak berani pula nak call, taip mesej. Pandai-pandai. Bila sentap, merajuk mesej tak balas. Itula aku. Mengadu kat mrABi yang tiada. Gedik.

Menunggu dia balik macam-macam debaran dalam hati, kenapa eh? aku selalu macam ni. Bila tahu dia dah nak ada depan mata mesti nak pergi bilik air, nerves. Kalau dulu, nak pergi dating memang susah, bila dah siap-siap menunggu dia datang, adeiii ntah berapa kali keluar masuk tandas.

Baca dalam buku, kalau ada debaran dalam hati tu tandanya memang kita jatuh cinta, ngeee... malu-malu (blushing) tapi memang aku sayang dia pun. Hehe... kali ni, aku menunggu kejutan dari dia, hehe. Ye la dah mengadu macam-macam. Kotla dapat sebiji laptop, tak pun sebiji mini laptop, huaaa berangan ko syasya, bermimpi di pagi hari.

Tiada kejutan pun, aku tetap tunggu dia balik... macam mana nak kasi jiwa kental, tahan segala cabaran, kagum aku dengan isteri-isteri yang ditinggal suami pergi berkerja jauh-jauh dan berhari-hari, ada tu makan bulan-bulan. Owhhh myyy... mesti dalam hati, rasa nak nangis, rasa nak marah, rasa geram kan, rasa macam tak disayangi aje.

~)@ Terima kasih blogspot.

8 pasang kaki:

@e_da said...

mmg betul... kalau ada kadg2 mcm tak perasan.. bila takde baru terkebil2.. akak pun rasa tak tantu hala kalau hubby takde.. anak dia pun pandai tercari asik tengok pintu... kesian kan..

Cha n cik oni sabar ya... nti dah abi dah balik mesti korang jd lg loving sgt2... lepas rindu.. hihihi

sarah-najwan said...

salam cha...

saya pun gtu..kalu hubby pi out station..susah hati sb kalut ribut ngan 4 anak..jem kepala..dah la rindu kt hubby..aiisseyyman..

p/s: hubby kursus ke?..

EiJa ZaQuaN said...

btol tu cha..mesti la rindu-rinduan..rasanye kalo sehari pun terasa..hehe

Ibu Iman said...

syg isteri tinggal2kan.. hehehe... tp btol lah sekali sekala berjauhan tu menambahkn kemesraan psgn.. rs bercinta balik jer... mlm b4 tdo calling2 dlu... kalo dh mmg berjauhan tu susah gak..

e.l.i.z.@ said...

hehehe k.eli dulu mcm tu jgk..rs malu² n berdebar² je tggu hubby balik dr outstation..skang ni mcm biasa je :P apakah?? kekek

*luv Syahnia* said...

alalala takmau cedey2..
t mr.abi balik p dating
lepaskan rindu2an yea ;P

ain lagi bhari2 sudah tak jmpa en.syah
sgguh perit cinta pjj ni ;(
kalo dah kawen..
maulah bungkus2 baju
ikut duk ganu jgak..hihihi

cha said...

kakEda:
sabar la niii, tapi sakit jiwa menaggung rindu. ngeee. dah nampak love is in the air...

kakSarah:
anak kita baru sorang, huiyoo terasa betul la terkontang-kantingnya bila asistant takde. kagum kita ngan akak. mrAbi pergi bertugas.

eija:
kan? kan? kan?

mira:
yups, skali skala kena rasa rindu, bila mesej ada love u-love u, alamakaiiii...

kakEli:
apakah? hah! rasa apa tu kak?

ain:
macam tak biasa pula kena tinggal kan ain kan? hehehe, kekadang bila kesunyian perasaan tu datang tiba-tiba, nak buat macam mana, kenala layankan.

Cik Shiqa said...

tabah akak.. perpsahan sbntar mnjadikan cinta tu akan lebey kuat. aiseyymen..hehe betul kan?

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in