Hidup tak sunyi lagi.

Monday, 27 September 2010

Hidup kena sentiasa ada kawan, hidup kena sentiasa bersangka baik, hidup kena sentiasa berdikari, hidup kena sentiasa ceria dan happy.

Hidup tanpa kawan ibarat, mati yang tidak diketahui orang. Kena hargai kehidupan meskipun hidup sentiasa dalam kepahitan, kena hargai kehidupan meskipun hidup bagaikan dihujung tanduk, setiap langkah, setiap aktiviti, setiap detik yang berlalu kena hargai sekalipun pahit.

Akan datang bila kita kenang detik pahit yang berlalu itu, kita sudah tahu bagaimana untuk menghargainya, mengatasinya. Apatah lagi detik pahit itu diiringi dengan hasad dengki. Aduh, sabarlah hati. Tabahkanla diri, ada hikmah disebaliknya. Ketahuiii, Allah menguji orang yang tahan akan ujiannya.

Kenapa aku bermadah? haha aku tidak kecewa, tapi aku hanya mahu hiburkan sedikit hati, apatah lagi hanya tinggal berdua dengan cikOni buat sementara waktu ini.

cikOni, dah hilang seluar, dia tak selesa pakai seluar londeh, langsung dicabutnya. Aiyaaa... macam mana hidup aku nak sunyi bila adanya si dia ini???

~)@ mrABi outstation... huaaaaaaaaa....

9 pasang kaki:

Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil said...

Tak akan sunyi selagi ada cik oni dik nun.. ;o)

cha said...

kakIna:
ya betulll...

*luv Syahnia* said...

cik oni peneman setia
tak kira suka duka
cik oni sntiasa mngembirakn
ummi dia ;) kan

Cik Shiqa said...

cik oni.. ceriakan selalu umi tu yea. :)

♥sYiLaSyiRa♥ said...

suka tgk muka oni yg bulat...cute sgt...

@e_da said...

sian tinggal berdua jek ek.. tp terhibur kan tgk telatah cik oni...sekyrang2nya leh buat peneman

mamalieyna said...

naseb baik la ada anugerah 'itu' dr Ilahi kan..memang takkan sunyi hidup kita ni bila en suami tiada disisi..^_^...eh bermadah juge.. =P

cha said...

ain:
kekadang dia buat umi dia hangen sebadan, suka main tong sampah.

shiQa:
sunyi bila dia tidur.

kakSyila:
ikut umi dia.

cha said...

kakEda:
tau takpe, pengarang jantung hati.

mamaLieyna:
nak bermadah, boleh aja, ini blog bebas :D

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in