Nak balik

Friday, 9 July 2010

Oooh, hatiku gundah sejak semalam lagi, sejak dua tiga hari yang lepas lagi, hari ni aku telah menemui jawapannya.

Aku baru sahaja menerima panggilan telefon dari pengasuh cikOni, ooohhh badan cikOni panas, mata, hidung, mulut semuanya merah sebab dia memang begitu jika demamnya datang se'pakej' pula dengan selsema dan batuk.

Aku terbayang akan muka kuyunya, tidak bersemangat dan hanya mahu tidur-tidur-tidur.

Balik semalam dia tidak mahu berenggang dengan aku langsung, hanya mahu tidur di pangku, hanya mahu peluk, hanya mahu aku berada di sisinya. Dia tidak mahu jalan sendiri.

Aku rasa nak balik sekarang, aku nak peluk cikOni, ooohhh sungguh i missed her tooo much.

Nak kena bawak pergi klinik, inject setahun pulak niii...

Aku buat panggilan pada orang tu, tapi tak berangkat, aku hantar pesanan ringkas pun tidak berbalas, apa guna hanphone canggih², handphone mahal², berfungsi tapi hanya sekadar perhiasan? hangin sungguh aku, tak boleh mengadu.

Malas buat kuih bangkit, hati sendiri kena jaga sendiri.

~)@ Seluar tak muat, harus kena beli baru ni...


6 pasang kaki:

IMAN'S UMI said...

Cik Oni demam? Siannya...mkn ubat ye!

ejdeejasmi said...

semoga cepat sembuh yea cik oni

Rara Nasiha said...

jom2 shopping seluar baru! hehe :)

ch@ said...

@IMAN'S UMI
~ baik doktor. giginya mau tumbuh lagi.

ch@ said...

@ejdeejasmi
~ terima kasih aunty.

ch@ said...

@Rara Nasiha
~ huhu takde masa la yang...

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in