mrAbi dan cikOni

Thursday, 29 July 2010


Permata hati...

Haaa, bila aku dah letih aku pun naik malas la nak ambil port mengemas rumah, apatah lagi melayan cikOni. Maka, bila cikOni menjadi gembeng semacam je aku bagi terus pada ayahandanya yang tersayang, mrAbiOni.

Aku bangga ada mrAbiOni, hahaha... sedikit sebanyak dia sangat tahu bagaimana menghandle budak kecil. Ye la, aku mana ada pengalaman. Adapun, adindaku yang sudah berusia 24tahun, membesar sama-sama.

Tiba-tiba dibagi aku budak baru lahir, waaaaa... hilang separuh tenaga aku menjaga. Rasa nak pinjam tangan paul si sotong tu je. Nak tak nak, anak sendiri wei, kena la jaga.

Ya, aku sungguh tabik dengan mrAbiOni, dia boleh melayan cikOni dengan baik, dia boleh mandikan cikOni dengan gembira, dia boleh buatkan susu, dia boleh cucikan berak cikOni dengan jayanya, aku... kagummm.

Sebabnya, mrAbi ada tiga orang adik dibawahnya. Sepupu²nya pun semuanya kecil² lagi.

Tapi, semenjak kes mrAbiOni memberi cikOni ubat, cikOni sudah tidak berapa dengan mrAbi. Hahaha, fobia dah. Asal nampak mrAbi datang menghampiri, dia akan berlari pada aku. Nguahaha, ikut mood dia.

Huh, entry pasal tidur lagi. Ahahaha... Serius, tak sengaja. Aku suka dengan suasana ni sebenarnya.

~)@ Tak sabar nak berhujung minggu dengan mama, papa & adik. Oooh hujung minggu ini paling bermakna sekali, nak ajak mrAbi celebrate beday cikOni laaa...


13 pasang kaki:

eem's said...

huahuahua..bangga nye jadi seorang lelaki..haha

[-suziey-] said...

hahahahah cik oni tkt mkn ubat rupenye..eekekk:D sama je cam aQeel..:p

so sweet la tgk ank banak tu:p

IMAN'S UMI said...

Bestnya cik Oni nk ngan Mr.Abi, Iman x brapa gemar, letih cemana pn Umi jugak yg kena, jrg sgt nk ngan Abi dia.

e.l.i.z.@ said...

eiii xnak ah pinjam tgn si paul hahah

shakirah_kiyo said...

Salam cha.....Waaa....daku kembali ke alam blogging nih...huhh... Wah...oni nk celebrate bthday dh ke? Nnt cik kiyo bg hadiah kt oni ye....

ibu_BatRiSya @wardah said...

olololo..tomeynye tido..

ch@ said...

eem's;
huh, interframe ye kamu disini.

[-suziey-];
dulu dia suka mkn ubat, tapi kan hari tu asyik sakit je, tu yg dia jemu tu...

umiIman;
cikOni taknak, paksa jugak, sbb kita dah tak larat.

ch@ said...

kakEli;
ngape kak? geli eh? contoh je laaa... dua ni pun dah cukup.

kira-kiyo;
nko ni, jap timbul jap tenggelam, cikOni dah setahun la...

Ummi Dania Yasmine said...

untung la tu.... semua ayah terer jaga anak....lucky sungguh awak!!

Cik Shiqa said...

halah halah come² cik oni tito..

ch@ said...

ummiPrincess;
haha, dpt sbb kita tak pandai sangat jaga. so, dia menutup kekurangan kita kak.

shiQa;
kamu mmg, smuanya comel. mak dia tak comelkah? haha.

Ibu Iman said...

iman skrg pun lari2 jer bila nmpk ubat... mulut langsung xmo bukak

ch@ said...

Mira;
makin besar, makin panjangla akalnya. tu yang kena paksa tahap maksima.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in