Hijau

Tuesday, 20 July 2010

Aku sendiri tak tahu mengapa aku sukaaa sangat dengan hijau ni, memang seingat aku dari darjah satu lagi aku amat sukakan warna hijau ini.

Masa aku sekolah menengah, segala²nya berwarna hijau, baju raya jangan dikatala, dua helai- sepasang wajib hijau sehinggala sekarang.

Pernah ada seorang abang ni tanya aku, kenapa suka warna hijau. Aku tersengih-sengih aja, ye la yang soal tu Ketua Biro Agama, dia pula yang bagi jawapan kat aku. Hijau ni melambangkan Islam, Nabi Muhammad suka warna hijau. Jangan kaitkan aku dengan PAS eh, takde kena mengena langsung.

Sampaikan mrAbiOni pernah mengata aku depan²:
' aku belum pernah jumpa orang perempuan yg suka warna hijau kecuali nko, biasanya perempuan suka pink ' aku hanya membalas dgn sengihan dan gelak². Haha, aku memang macam ni.

Masa aku belajar segala fail², perkakas, baju semuanya hijau. Oooh boleh juga la kata aku agak obses dgn hijau. Tapi takla sampai meroyan kalau tak dapat. Sekarang ni kena bertolak ansur sikitla, ikutkan hati memang semua aku nak tibai hijau, tapi mrAbiOni suka biru, cikOni sendiri suka oren. Kenala berpada-pada walaupun diorang tidak kisah.

Rupa²nya tanpa aku sedari, segala barang aku kat opis ni pun menghijau juga. Muahaha, aku dan hijau memang tak berpisah.

kalendar July yg hijau secara kebetulan

see, aku mmg kuat makan, muahaha... dalam drawer.

~)@ Hari ni, aku pakai baju hijau weih. Muahaha, cintaila alam sekitar.

10 pasang kaki:

LanaBulu said...

elok sangat tu..
hijau menyihatkan mata...
menyegarkan jiwa..
biasa2..orang yg suka hijau ni tak seorang yg romentikkkk..suka dimanjakan..
tak mudah melenting..
tapi ada beberapa perkara yg kureng elok..hee
depa ni biasanya malas nak lipat kain..hee

Cik Shiqa said...

yeayyy.. sama la.. shiqa juga suka warna hijau. suka tgok milo fuze dlm drwer.. sgt kehijauan.hehe

IMAN'S UMI said...

Sory la...dri pg td bukak blog awk ni, la ni bru abis baca sbb bos sy buang tebiat pagi ni. Nyampah btl. Secara kebetulan, sy pn pakai baju & tudung hijau hari ni...

ch@ said...

@LanaBulu
~ huh, tak bule dipercayai tu, kita sukaaa lipat kain, lagi byk lagiii kita sukaaa.

*luv Syahnia* said...

kak..raye thn ni tema hijau ke??
kalo hijau maulah segala pekakas umah..langsir,lapik meja,blang kuih,
suma nye hijau
kuih raye pun hijau yea kak...

sweet je akk ni..suma nak hijau..
sejuk mate memandang.. ^__^

jelez je mr.abi ngan oni..hehe

ch@ said...

@Cik Shiqa
~ haha kannn? hijaucantik. miahaha itu secara tak sengaja. minum milo sht and kuat :p

ch@ said...

@IMAN'S UMI
~ takde halla wak, thanks sebab menjadi pembaca setia saya. niii yg rasa nak buat giveaway ni :)

ch@ said...

@*luv Syahnia*
~ rumah tema hijau, langsir dah siap. tapi baju raya tak hijaula, biru rasanya.

e.l.i.z.@ said...

sama kes ngan adik k.eli..fanatik sgt ngan hijau..serba serbi ijau heheh

ch@ said...

@e.l.i.z.@
~ really? ingatkan takde org minat ngn hijau ni. kakEli suka warna apa?

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in