sentiasa bersinar

Sunday, 13 June 2010

Ini cikOni, sentiasa bercahaya, sentiasa bersinar, sentiasa segar dgn perangai² barunya. Dia menerokai kehidupannya dgn caranya sendiri. Aku memang tidak terlalu memanjakannya. Aku mahu dia menjadi seperti aku, berdikari. Tapi tak la aku serah kepadanya bulat² ye, dia kecil lagi sudah tentunya masih bergantung kepada umi abinya.

Ini pun cikOni juga, aku baru berani meletakkan dia kat tempat duduk belakang, bila aku dah sakit pinggang melayannya. Kalo boleh dia nak merangkak atas pangku aku. Apalagi, aku hantar la ke seat belakang, haaa...kejap atas seat, kejap bwh seat, dia tak suka duduk dalam carseat, kalo boleh dia nak meniarap dalam carseat tu. Buat muka bila nampak kamera. Pantang betul.

Ye, masih cikOni, mula dah buat memek muka. Tak DAN aku nak menocang rambutnya tu. Tak duduk diam, itu pun dah baper kali tergolek kat bawah, tapi tak serik. Dia tak nangis pun, cuma dia membebel. Huhu, tak tahan telinga aku dengar dia membebel. Pening..... orang cakap ya, dia cakap tak. Orang bercakap kat dia, responnya hanya hah!, hah!, hah! seolah-olah dia bertanya kat kita balik.

Tido dah tak payah paksa², tido sendiri. Haha, makan pun dah demand, tak mau nestum, nak nasik. Susu pun dah sebotol penuh. Urgh, aku mau mentafkan badan dia semula, biarlah aku tak larat dukung pun. Janji dia boleh menikmati kehidupannya dengan gembira.

~)@ cikOni menghitung hari lahirnya bakal menjelang tiba @(~


4 pasang kaki:

Bond@ While@ said...

mari kiter menge"taf"kan badan diorang..hehehehe

IMAN'S UMI said...

Tgh ligatkn? Mmg x sempat tocang. Iman lagila dgn rmbt kerinting tu. Mmg lasak Cik Oni ni. Er ch@, join le contest cute Baby with Chocolate ngan Cute Baby with Hat tu...dh nk ttp, sy pn bru jmpa contest tu.

ch@ said...

bonda wiya~ jom sama² kite.

ch@ said...

umiIman~ haha, tak mor ar, mesti tak menang punya, cikOni ni dah la selebet je rupa bila amek gmbo :)

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in