cepat sembuh

Thursday, 3 June 2010

bayangkan mata sepet ni bertambah sepet

Semalam, cikOni tayang gigi cute 4 batang bila aku nak ambil dia. Bila aku dah dukong dia babai pada pengasuhnya. Aku peluk cikOni yang makin nakal tu, tertengok-tengok, terkekek-kekek dia tayang gigi dan senyumannya pada abang²&kakak² yg berselisih. Semua orang geram.

Aku perati muka comel dia, rasa dahinya yg panas sikit. Tengok² mukanya macam sembab sikitla. Erm...normalla dia memang demam bila masuk bulan baru.

Bila mrAbi balik aku soh dia pula tengok anak daranya yg masih tido, merengek tak sudah. Aku suruh mrAbi tengok mata cikOni tu, banyak tahi mata. mrAbi letak eye mo. Boleh ke? aku macam rasa tak puas hati je tau.

mrAbi test demam cikOni, ye demam sikit dan aku buat keputusan tuk bawak cikOni gi klinik esok pagi.

Pagi tadi, aku makin risau sebab cikOni tak tunjuk tanda² mau bukak mata. Mungkin dia rasa matanya sudah melekat. Aku tak buang masa, ngam² 8.30pg aku pakaikan dia kasut terus dukong bawak gi klinik.

Angkut sekali beg baju dia, aku mau terus hantar ke rumah pengasuh pulak. Kat klinik cikOni bangun, mujur tak nangis dan mata kanannya sudah bengkak. cikOni kena sakit mata akhirnya. Dia terus merangkak atas simen klinik tu. Melayan dia tengok macam² gambar bersama dgn mulutnya yg tak reti diam.

11bulan, bulan depan setahun. Susut sikit, kata docZuraimi. Ye dia memang suka dgn cikOni. Susut tapi 9kg ngam². Patutla...aku mengah gile dukong dia. DocZuraimi sempat pesan pada aku, 'naikkanla sikit badan ni, tak macam mama pun, macam kakak dgn adik je'. Hehe! itu sudah pasti, cikOni my bff ok. Lepas ambil ubat, aku tinggalkan dengan pengasuhnya dgn syarat kuaratin budak ni, pembawa virus.

~)@ cepat sembuh cikOni, nanti kite nyanyi lagu Thomas, Noddy ngan Chuggingtown sama² ye
@(~


7 pasang kaki:

IMAN'S UMI said...

Ala ciannya sakit mata...waa bln depan dh setahun...cpt besar...betul ke Oni 9kg? wah mmg mengahla dukung, sy dukung Iman 7kg pn rs x larat, rs nk suh dia jln cpt2, dh blh 8 langkah, tp malas2 gitu.

miss oren said...

mmmmuah...
big kiss 4 cik oni...
get well soon

ch@ said...

umiIman -> ye 9kg, kekadang dh tak larat, soh je dia jln sendiri. hahaa!

cikOren -> nnt jangkit kat auntyOren.

Ibu Kimie & Balqis said...

sian oni sakit mate..cpt sembuh yer oni....

ch@ said...

hanim -> terima kasih ye hanim.

cik nUnU said...

sian cikOni makin sepet....

ch@ said...

cikNunu -> tu ar tu, sape soh mata ikut mrAbi. haha!

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in