Edisi Utara

Thursday, 20 May 2010

Bab 2

hi, hari seterusnya pukul 5.30pg...oni dah kena kejut ngn umi tuk mandi. huhuhu! oni bangun nak susu, tapi umi suruh mandi pulak, sejukkk. jangan risau air kat Kulim ni suam je, tak puas. rasa nak duduk dalam bilik air lama².

tak sabar nak sarapanlah

umi siapkan oni, setelah smua orang bersiap, barulah kejut abi, abi kata nak kena naik feri pukul 7.30pg. tak sempat pun, sebab pukul 7.00pg tu kitorang duduk minum kat kedai auntySu. setelah mengucap salam terakhir pada kali ini, terus ke Jeti. yeye naik feri. tengok muka umi macam cuak je.

abiOni, sama tak muka kitorang?

abi tinggalkan waja kesayangan. wow bestnya naik feri. oni suka sangat tengok laut tu. oni suka main kat tepi tingkap tu nampak laut luas terbentang. saujana memadang.

smua orang tido, umi teman oni main, cian umi...hahaha! baju seluar oni smua dah comot. kapel cina duduk belakang pun main ba ba cak ngan oni. oni jelir lidah kat dorang. hahaha! kata tokMama lidah oni cam viper kereta.

maafkanlah umiOni ni ye, dia mmg syok sendiri.

inilah feri yg oni naik

sampai je PulauLangkawi, kawan abi dah tunggu, panas sungguh rasa melekit² je bdn. terus ke hotel. umi mandikan oni, wah rasa fresh tapi oni lapa. umi ni terror la cam tetau je oni lapa, cepat je hidangan sampai. abi start bawak jalan, dorang makan kfc dulu. ayoo kfc ni, takde ekon la. panas-panas-panas. tak jadik nak tido.

oni je yg mandi, semua orang belum mandi lagi

umiOni depan makam Mahsuri

perigi, peralatan pertanian ngan sawah padi

abi bawak pergi Makam Mahsuri, ohooo bukan aje ada makam tapi rupanya ada jugak rumah. macam satu kampung la. oni suka main kat pangkin bawah rumah ni. hehehe!

destinasi seterusnya, pusing bandar cari Dataran Helang, nasib baik juga dapat abi yg cekap ni. walaupun sesat barat tapi sampai ke destinasi. waaa...terbakar kulit oni ni tau. eh, ngape umiAbi ngn tokMama kat bawah? ooo tokPapa dukong oni rupanya. wah! inilah helang paling besar. uiii! besaQnya helang ni. jom abi kite balik. lotih dah ni.

nampak oni tak? antara huruf 'G' dan 'K'

umiAbiOni ngan tokMama, perasan dah tangkap helang

ok habis sudah bab 2, sambung bab 3 pulak ye. oni nak minum susu dulu. pastu tido. tata!

~)@ umiAbi nak beli mainan tuk oni rupanya, padanlah dorang gi dating berdua je. nasib baik! @(~

bersambung lagi~~~)@


2 pasang kaki:

My Lil' Princess, My Hubby, My World said...

Mmg sama kebulatan muka Abi ngan Oni.

ch@ said...

umiIman -> kebulatan? erm...anak abi katakan.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in