Edisi Utara

Wednesday, 19 May 2010

Bab 1

saya oni blur ikut umi :)

hai, rindu kat oni ke? ooo rindu kat umiOni ye, umi busy kena kemas rumah. abi pulak kena basuh baju banyak, ye la lama sangat pergi bercuti, dah macam kedai dobi pulak rasanya rumah oni ni, eh rumah abi la :) oni pergi jumpa tok aziz, adik pada tok papa kat Sungai Petani. umi kata Sungai Petani tu kat Kedah, utara semenanjung Malaysia. oni ikut je.

oni pergi dgn tokMama, tokPapa, abi ngan umi. pa'su Is takde, dia tak dapat cuti. tapi hari-hari pa'su tipon oni. pa'su rindu oni ye :)

sampai kat Kedah, auntySu tunggu. nak tumpang rumah dia kat Kulim. sonot sangat jumpa makLong ngan tok. tapi oni dah mula rasa tak selesa, sebab kat sana cuaca panas sangat. petang tu jugak abi bawak tokPapa jumpa tokAziz. 1st time oni jumpa dia. umi pun kata, 1st time jumpa lepas umi kawen dgn abi. huhuhu!

malam tu ikut auntySu makan dekat Kuala Juru. makan seafood. ada udang goreng kunyit, ikan bakar, ketam sambal ngan kailan goreng.

tengok ni dorang smua sangat teruja bila hidangan sampai.

abi ngn umi cam sotong, sedap sangat la tu...

abi ngan umi punya bahagian

tapi...mana oni time ni eh??? wah! wah! smua seronok menjamu tekak ye. lupa akan oni. isk! isk! sedih tau.

eh? hehehe! ini sayakan? erm...patutla.

saje je, bagi peluang kat abi ngan umi makan puas². lagipun oni dah letih sangat. tak penah jalan jauh selama satu hari. lagi pun oni takde peluang langsung nak jejak tanah. sebab kalo tak umi dukong, abi, takpun tokPapa. oni sukaaa tokPapa. mmuah!

ok, oni stop dulu. sambung bab dua pulak ye. mau tolong tengok umi buat kije. dadaaa.

-)@ abi ngn umi tengok wayang, tak bawak oni. tengok citer iron man lak tu. isk! @(-

bersambung~~~)@



4 pasang kaki:

AKO @ retna said...

pandai ummi dia tglkan oni pastu derang g deting eh laki bini... :p

My Lil' Princess, My Hubby, My World said...

Sian Oni...bnyk btl mkn ketam...

ch@ said...

kakRetna -> syoknya berpimpin tgn spt masa bercinta. ahaks :p

ch@ said...

umiIman -> hahaha oni bantai tido je, abiUmi dia yg berlumba mkn ketam.

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in