suka mendapat duka

Tuesday, 27 April 2010

ada orang kata, jangan benci sangat pada seseorang, kang jatuh cinta. ada orang kata lagi, jangan suka sangat, kang berduka. percaya tak percaya, memang dah pun jadik kat diri aku.

haaa...tu la, dok bergumbira sakan, gelak sampai tak hengat kan dah jadik. aku pergi makan ikan bakar semalam kat kelana jaya, sedap. pnIzma yang bawak dia yang belanja, yeay! makan sampai kenyang + ketawa banyak².

aku makan sampai menjilat jari, hahaha! mana la tak gebu, ada aku pedulik? badan aku ye.

so balik semalam, aku balik macam biasa, lalu jalan biasa tapi tah la tetiba jalan yang biasa itu kena tutup tanpa ada papan tanda lencongan ke, apa ke...cuma ada pakCik putih yang sedang mengawal lalulintas. OMG, how can i'm going home? jalan mana yang boleh menuju rumah aku. waaa...

sila jangan panik, sila jangan panik- aku sedang mengingat kata pnIzma, lalu aku berhenti di bahu jalan. berfikir jalan² yang mungkin membawa aku pulang. ergh! tak boleh pikir, terus call mrAbi. ahahaha...mrAbi memberi jalan pulang, tah kepala otak aku tak menumpu pun. satu tak masuk otak. dengan tak semena-mena, aku ikut naluri. ngaaa...ikut je kereta banyak² kat depan.

masuk area perumahan, banyaknya rumah, dua tiga bijik kereta depan masuk rumah masing², wah! aku? sesaaaattt...naluri kata, takpe² drive aje.

penyebab aku tak dapat lalu jalan ni


akhirnya aku pulang jua kepada jalan asal. menggigil sebadan. ahahaha! sampai rumah, aku ajak mrAbi gi pasar malam. yang aku kelakar, si oni boleh bantai tido atas motor. aduhai! oni-oni...tak menyempat-nyempat nak melelapkan mata. hehe!

*** kena belajar banyak jalan utk tidak panik bila kejadian berulang ***


6 pasang kaki:

LanaBulu said...

Ada hikmahnya..tu kak..
nanti kita cite..bila perut dah lega...
laa ni dok kenyang lagi..
hee
maklumlah baru lepas makan ikan bakaq..gitu..best..!!!

ch@ said...

PakLan -> hehehe! nak citer pe PakLan, citer pasal paip pecah laie ka?

Nida said...

Kalau akak jadi Cha, mahu meraung kat situ... dah ler area KL..

p/s: Pak Lan, makan tak ajak ek... mana aci

ch@ said...

kakNida -> mula tu mcm nk nangis gak, pk² kalo sesat pun call je mrAbi. itu pu ada hati ma mntk tlg pakCik putih tu :D

TokNabe said...

Lepas ni kena selalu drive ni, pusing2 kenal jalan.. :)

ch@ said...

tokNabe -> slalu nek kreta, bantai tido cam oni, mana taknya...hahah! tu la bg sesat barat baru tau jln kan?

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in