pentingnya bersenam

Friday, 26 March 2010

kaki aku dah tak sakit lagi ;) semalam hujan lebat kat KL, mungkin disebabkan kejadian alam itu lift blok rumah aku hanya tinggal 1, itu pun tidak berapa betul fungsinya.

aku memang tak suka menunggu, kalo boleh nak terbang sampai rumah, tapi aku bukan superhero pun, maka aku bertekad memanjat anak tangga sehingga tingkat 11, bersama dengan cikAuni dalam dukungan dan beg aku&cikAuni.

tara...aku rasa sihat dan macam tak rasa apa-apa je, hehehe! malam tadi pun aku tak rasa kaki aku bertelur, cuma aku rasa haus je ;)

aku rasa lebih sihat sejak aku mengamalkan naik dan turun tangga 6 tingkat di opis bila aku datang dan balik kerja. anak mata tangga opis tak sama dengan anak mata tangga rumah aku. kali pertama aku panjat tangga tingkat 6 aku rasa macam nak pitam, aku rasa macam panjat sampai tingkat 14.

itu kali pertama, sekarang aku amalkan hari-hari, rasa mengantuk aku kat opis pun agak kurang :) aku rasa sangat gembira bila kaki aku tak sakit. hehehe! itula cara aku bersenam sebab aku sangat kurang bersenam sejak berkahwin ni.

lepas ni aku nak amalkan minum susu sebelum tido pulak, mungkin boleh jadi program diet aku ni.

*** kesihatan yang baik memerlukan sedikit senaman ***

14 pasang kaki:

dkama said...

Apa kata kalau esok ko berlari pulak naik tangga tu... kompom tercungap... PEACE...

LanaBulu said...

tak yah lah pakai lift..
gunakan tenaga kaki tu..tiap hari mesti dapat kesihatan yg baik sekali..
lebih2 lagi kalau boleh manjat dgn dukung cik auni tu sekali..mesti ch@ punya kaki jadi super power...hee

ch@ said...

dkama -> hih! kalo aku sorang may be boleh la...ngan si debab tu, mmg pengsan la aku, sampai rumah...

ch@ said...

PakLan -> tu la kan PakLan, tapi tangga tu gelap la, xde lampu agak bahaya jugak. pssst Jadi cam kaki shaolin soccer tu ;)

Nida said...

Bestnya dapat minum susu... dalam peti tu tak putus ngan susu.. tapi selagi takde yg tolong tuangkan untuk akak, jgn haraplah akak nak minum... sesekali nak bermanja suami..hehe

ch@ said...

kakNida -> alaaa...romantiknya, kita tuang sendiri la kak. hehehe!

-hazen said...

nak kurus ngn pompuan ni memang tak dapat dipisahkan.huhu.

ch@ said...

hazen -> nice name la u, hahaha! bkn nak kurus, tapi nak sihat ;)

SeliPaRcHanteq said...

hahaha betol2....
kes na plak, mang da lame xexcersice neh..ritu ade interbiu under kemas..amek, skali kene ujian kecergasan... dah la lame xlari2 neh, pergh! lari 6 padang, wat sit up, bumping, pecut n lompat jauh.... hahaha selepas dari hari itu teros jem badan...muahahahaha

dkama said...

majulah sukan untuk negara... PEACE...

ch@ said...

seliparchanteq -> hahaha mmg la, krem. kite hari tu MC terkejut naik tangga sampai tgkt 14 ;)

ch@ said...

dkama -> ko bersenam tak? ke bersenam atas katil je? :p

dkama said...

aku selalu gi gym la... heheh atas katil pun selalu gak... PEACE...

ch@ said...

dkama -> tapi yg atas katil tu lagi selalu kot? ;)

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in