lagu buat cikAuni

Saturday, 13 February 2010


cikAuni suda tido, puas aku menyanyikan bermacam jenis lagu sebelum dia tido. tidokan cikAuni adalah saat yg paling aku suka, dulu dia suka tido dlm pelukan aku, skrg tidak lagi, kekadang je. dia suka tido atas bantal dia sendiri, bantal paling besar dan aku akan baring di sebelahnya sambil menepuk-nepuk peha drumsticknya. nnt dia pun ikut tepuk tangan kite pulak.

cikAuni lebih senang tido bila aku berzikir utknya, kekadang aku berselawat, takpun bernasyid, erm...suara aku bukan sedap sangat pun tapi bila tengok dia lena dgn senang so sedapla tu kan? :)

bila dia tgh belajar atau main, aku lebih suka nyanyikan dia lagu ABC, mcm² tempo. tak pun Alif Ba Ta ataupun 123. nyanyi je ikut kehendak hati sendiri, nescaya dia mmg suka, lagi² bila aku nyanyi sambil aku tgh buat kerja.

bila tengok TV cikAuni sangat alert kepada lagu susu FernLeaf dan aku akan nyanyi utknya dgn sedikit perubahan lirik, dia sangat suka, tergelak-gelak dia menyanyi ikut tune sendiri.

"Auni, Auni engkaulah ratu hati umi,
bila kau berduka, umi hiburkan selalu,

Auni, Auni engkaulah buah hati umi..."


cikAuni dah pandai merangkak, dia dah pandai sebut 'abb ba, aa yea (air), emm maa (makan)' :D

kalo dia sangat letih dan mahu tido sendiri, dia akan nyanyi utk diri dia sendiri sampai tertido.

sayang oniumi :p


9 pasang kaki:

Mummy_Sofea said...

amboi cha..siap nyanyi..msti auni nyenyak tido dgr sora cha...bagus2

Mummy_Sofea said...

ala kiutnya cha nyanyi lagu tu...hehe..msti auni suka

Nida said...

Mesti cute... Cha rakamlah, pastu masukkan dalam blog... mesti comel

ch@ said...

kNida -> adeh! cikAuni je yg kata sedap, kang org lain dgr b'dentum-dentum guruh...

ch@ said...

mummySofea -> hahaha! Dilla pun mesti nyanyi tuk Sofea kan? sbb kite pnh baca, walaupun suara kite tak sedap, tapi anak mesti suka :D

kai said...

wah sungguh besh lagu tersebut...

ch@ said...

kai -> suruh ur mummy or ur special gf to sing to u :D

alkisah said...

takpun cik auni pura2 tido krn x sanggup lg mendengar nyanyian 'merdu' mami dia..hehe..

ch@ said...

alkisah -> dia punya pasal la, janji umi dia leh tido sampai pagi :)

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in