ini n3 cik auni!!!

Tuesday, 26 January 2010

mr.abi suka membaca walaupun membaca komik, aku suka membaca majalah, kami berkongsi hobi yg sama masa dulu, membaca dan mengumpul komik, tapi aku dah kurang baca novel tebal dan komik sejak ada cik auni, tak de masa. sebab cik auni lebih menarik utk aku habiskan masa dari membaca.

dan...kegemaran kitorang telah diturunkan kepada cik auni...tengok ajelah aksi nya tanpa dia perasan dia sudah kena zooming dgn aku...

comelkan? dgn jari dan drumsticknya tu, sampai terselak-selak skirt :) baru nak start membaca...

sedang membaca dgn kusyuknya, bila dpt buku semua mainan dia tak heran...terkial-kial nak selak buku tu, biarkan je malas nak tolong :)

ok...dah habis! pe pulak dia nak buat...tunggu!

laaa...isk! isk! isk! anakku ini!

aku telah tekantoi sbb snap gambar dia sdg membaca...dan aksi seterusnya,

sdg menungu giliran utk mandi, cik auni sdg memujuk mr.abi utk memandikannya...

cik auni : abi...mandikan oni (buat muka kesian)

mr.abi : oni mandi dgn umi, abi mandikan oni nanti je!

cik auni : jomlah abi...mandikan oni!!! oni nak main air, ngn umi tak bule, umi tak bagi...(memujuk rayu mr.abi)

umi : pe oni? ye la...kang lama² dlm bilik air tu, demam, awak tu baru baik demam...

cik auni : alamak!!! kantoi sudah...umi ada kat blakang ek bi?

mr.abi : tgk la sendiri...

cik auni : hi...umi!!!

cik auni : erm...meh la umi, umi mandikan oni...air sejuk la :) nanti gigil!(alasan cik auni, setelah tertangkap, dia buat muka serba salah...tgk tu!!!)

*** aksi ini di rakam dia Kota Tinggi, Johor :) ***


7 pasang kaki:

Nida said...

muahahaha... patutlah comel macam Doraemon, rupanya habis buku tu dimakannya...

p/s: pandainya Cha buat skrip ek..hehe..

AiE bAhRi said...

meh uncle mandikan kalau umi n abi malas nk mandikan oni..hehehehe

ch@ said...

kakNida : ahaha...ish! jgn la mcm doraemon,

*sbb n3² ni kite baca semula kak, so kalo smua nya essay, boring!

aie : hahaha, cuba la kalo dia mahu, dia mmg suka mandi ngn mr.abi la aie :)

kiyo said...

AUni, jom mndi ngan kak shakirah.(kakak bleh kan..rse blom jadi auntie lagi)hahhaha

Rizanaziem said...

ala-ala cik oni bam bam nie....kecik-kecik dh pandai baca tu..kusyuk sgt sampai amik berkat menyonyot buku komik abi tu.....ajeem suka buku citer para nabi & jenis-jenis kenderaan..nanti leh sekolah sama-sama kan...

ch@ said...

kiyo: kakak??? apa kakak²??? MAKCIK jugak!!!

ch@ said...

kNa@ibu ajeem: ergh! cik oni ni lasak, malu la nak 1 skolah ngn ajeem yg baik's tu :p

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in