godek & bodek

Sunday, 17 January 2010

godek? menatang apa tu? bukan binatang ok, ianya perkataan yg sama kategori dgn menilik atau meneliti atau membuat pemeriksaan. bagi aku la, bagi orang lain aku tak tau.

aku mencari apakah punca tetikus aku tidak lancar berfungsi. sakit hati dan bengang rasanya bila cursor kat papan skrin pc asyik tak tak tentu arah macam hilang haluan hidup. kerja yg senang pun boleh jadi lembab dan tak siap². aku memang nak je tukar ngn tetikus kat rumah (mr.abi punya) kang glamour plak berwarna-warni dgn lampu merah dan biru. isk! rasa nak mintak kompeni tetikus yg baru je tau.

akhirnya aku mencari punca, tak sia² amek kos penyelenggaraan komputer akhirnya tetikus zaman batu itu aku operate. hah kau! patutlah setebal-tebal habuk dan daki ada kat dlm tu. amek masa gak ar nak membersihkannya sambil di bebel oleh cik ma.

bodek? korang mesti tau nyer apa itu bodek...

aku guna alasan nak cari baju cik auni, bila mr.abi ajak keluar berdating. hahaha! pe lagi JJ taman Maluri kitorang terjah, 4 pasang (1 baju tido, 1 gaun, 1 skirt+tshirt, 1 seluar+tshirt) tuk cik auni, hah! beli baju menggantikan baju yg dah tak muat. sporting la mr.abi, smua dia yg pilih. cumey je tau!


beli barang dapur kat Giant Taman Counought (tak sure ejaan nih!), hah! ini hasilnya...actually sikit je, tapi pampers cik auni ni, sampai 3 bungkus mr.abi beli. ikutkan hati dia, smua brg nak beli stok paling besar tapi aku plak yg gerun. mikir mcm mana nak hangkut naik tingkat 11 pulak. terus tak jadi dia amek. sebab dia yg kena angkat. tau la rasanya.

*** paling banyak dah tentulah barang cik auni sesaja. gambo cik auni tak dok, asyik dia je interframe, kang orang jemu lak ***


4 pasang kaki:

Nida said...

Agaknya sebab kita letak namanya tetikus tu yg banyak habuk menyerap.. maklumlah tikus ni kan kotor.. cuba kita pi tukaq nama lain pulak.. panda ke, burung kiwi ker.... comel sikit

ch@ said...

ye la kan kak. hahaha!
lawak betulla akak ni :)

LanaBulu said...

Pandai ..Ch@ menggodek ye..hee
janji si Auni tu gelak dah..kan

ch@ said...

m'godek, m'bodek, m'gelek, menilik, melenyek, melepek smua bule :) ehehe!

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in