penutup

Monday, 28 December 2009

aku rasa ni cerita penutup tahun 2009 kot, kot la kan? hahaha! sambung tahun akan datang pulak!

CERITA 1
~ Desa Aman 2 dan Hulu Langat~

_
biasalah cik oni ku yg cumel, hah! ni orang kaya oni sedang tido, bkn main syok lagi. tido² ayam je, pastu celik mata main....

_
mr.abi layan cik oni tak lama pastu tinggal cik oni sesorang, dan tak lama pastu habis tumbang mainan tu disepak cik oni, ganas sungguh!

*baju cik oni disponsor oleh cik ma dan aunty dobot, bila nak bagi lagi kata cik oni. wiwit!


CERITA 2
~Hulu Langat, rumah pusaka~

punch card a.k.a balik langat, katanya ada majlis jalinan mesra - aku tak ingat tema, ada amek gambar tapi terdelete, tangan tak bedung sungguh! berlangsung kat rumah pusaka, jumaat petang aku sampai terus melepak rumah pusaka tu, mmg ramai la keluarga sedara mara sebelah mr.abi, apa lagi yg menarik dah tentula smua org geram kat si cute cik oni ni... dia je la yg jadik penghibur smua orang.

pagi sabtu sepupu sepapat aku terjun sungai, mandi sungai belakang rumah pusaka, xde gambo sbb aku tak joint, hahaha! kaum mak sibuk kat dapur, macam-macam menu ada... aku? jaga cik oni diam-diam! miahaha (tuang kerja sebenarnya).

petang, aku mula dtg menyibukkan diri, tetap dgn cik oni sbb dapur dah penuh dgn chef terkemuka lagi pakar memasak, so aku duduk menggebang kat kedai mak itam - dtg sbg wakil abah ngn umi sbb dorang gi kenduri. mr.abi mls nk ikut =)

malam, lepas maghrib acara bermula. makan....wow! penuh sudah meja hidangan, syg cik oni kat mr.abi ngn uminya, dia leh tido lak time tu...so kitorang pun makan sesungguh hati. aku duduk sebelah mr.abi diam-diam dan menjamu perut! dari satu menu ke satu menu yg lain, smpailah cik oni menyedarkan diri, kitorang pun habis mkn. cayalah! acara borak bersantai, berkaraoke pun terus-terus menerus. pukul 11pm, aku dan mr.abi balik sbb cik oni nak menyambung tidonya, elok masuk kreta dia pun lena smpai pagi.


CERITA 3
~Bangi, rumah uda~

pagi² ahad dah terdengar brita agak menyedihkan, tanah runtuh dan rumah mak uda tergantung. wow! terus berdegup jantung aku....terasa sedihnya. smua org bersiap ala kadar terus ke Bangi!
wow! 1st time aku tengok rumah tergantung means tanah bawah telah runtuh tinggal lapisan atas aje! ngeri sesangat...sempat men'snap' beberapa keping gembar. menangis mak uda, bernasib baik sebab malam kejadian uda sekeluarga masih tido di Hulu Langat.

kepada uda sekeluarga, mungkin ada hikmah di sebalik kejadian, bersabar banyak² ya...

**sekian laporan cuti tuk tahun 2009, anak² dah mula beli baju sekolah. eh! ada kena mengenakah? ya ada, sbb ramai orang bila nak shopping! huhuhu! wiwit!**


2 pasang kaki:

LanaBulu said...

Story1 - Baby sihat..macam dady..
Story2 - Rezeki murah..makan je lah..kalu ye pun tak kan tak ajak kot..?
Story3 - Adakah rukah tu pun kat tebing bukit jugak spt kat ampang tu..?
Semoga keluarga yg ermasalah tu dapat bersabar...
InsyaAllah ada hikmahnya tu..

ch@ said...

en LB =)
1- tQ, tapi ayt last tu mmg tak de rupa umi dia btlkah?
2- ye btl, org pelawa mkn kita mkn, org tak pelawa kita buat² muka tak reti je dan mkn :)
3- ada ek? ye la tu kalo dh namanya tanah runtuh, terima kasih atas kesudian menjengah!
sama-sama kita menghayati apa telah terjadi...

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in