Aku Sekarang...

Tuesday, 9 June 2009

Aaaarrggghhh!!!! pe dah jadik ni? hari tu kaki sakit, skrg ni badan pulak nak sakit, apa dah berlaku ni? rasa cam nak pergi SPA je merehatkan badan-ibu mengandung boleh gi ke? oleh kerana aku tidak berapa bertenaga utk memandu maka en abi dgn baik hatinya telah m'hantar istri tercintanya ke tempat kerja. terima kasih abi!-jerit dgn kuat ok!

Balik keje smlm, aku terus ke pasaraya Balaji utk membeli sedikit brg, dgn kaki yg sakit bak ada telur kat betis ni aku gagah kan juga sbb aku nak masak utk en abi, nnt dia lapa bila blk kje. Bila balik rumah, rumah aku agak bersih-mungkin dikemas oleh en abi, jadi aku terus sahaja menyediakan bahan² utk masak. oleh kerana, kaki aku sudah tidak tahan berdiri lama maka aku menyediakan bahan² itu di depan TV, hahaha!!!-duduk bersila walaupun perut aku dah besar.

Owh! budak kecik ini sgt aktifnya sepanjang hari, agaknya ruang utk dia sudah menjadi smakin sempit sampaikan aku nak duduk dgn apa gaya sekalipun aku dah tak boleh! aku rasa nak baring je, tapi itu pun tak boleh membantu sebab ulu hati aku sgt sakit, oooohhhh!!! apakah ini rasanya mengandung? ye, mmg inilah rasanya.

Selesai mandi dan solat, aku masak. cincai je sebab malas nak duduk dapur lama², ku pikir abi akan balik jam 8.00mlm, rupa²nya dia tak balik sampai ke pagi. laaaa... mana aku tau! aku pun masuk tido awal sbb badan aku terasa sakit²nya. tak de kawan nak di ajak berlawan cakap. aku rasa macam nak demam, nak bgn pergi bilik air pun, malasnya mengalahkan apa, tapi aku tau aku tak boleh layan sangat sakit ni, nanti dia makin mengada-ngada. i'm a strong woman!

Setelah pesanan utk en abi aku hantar, aku pun lena. en abi membalas dgn mengatakan dia akan menghantar aku ke tmpt kerja esok, dgn serta-merta air mata aku keluar-aphal tetiba emo plak aku ni? tah aku pun tak tau, tetiba je dia nak kuar! tapi mmg aku perasan, sejak aku prgnt ni, emosi aku cepat btl tersentuh. aku tak boleh nak nangis lelebih, nanti bdk kecik ni pun ciwek cam aku-tak comey! berat aku nak naik lagi......yippi! suka! suka!

4 pasang kaki:

F.a.i.z.z.a.h said...

biase arr sya.. akak dulu lagi teruk. mengalami tekanan perasaan sampai bb dlm pewut pun tak sudi duk lame2 dlm pewut bonda nya..

so, sya jgn layan sgt perasaan tu. tak mo taching2 taw.. :)

ch@ said...

betul jugak kan? mmg la tak mor taching², tapi secara auto nyer la...

bb nk teman bonda la, sbb tu la dia nk kuar cpt!

Puteri Amna Balqies said...

hadoiii taching sgt ni nape? biasela ibu mgandung kan..awk caye akan dpt anak buah awal tahun dpn..nampaknyer caye da nak jadik aunty laa..hoho!!

ch@ said...

kuikuikui dah tua, tahniah! tahniah! :) biasa la taching kecil²an blm besar²an lagi....

 
Copyright © Diari Umi | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in